Quote from Guest on 4 February 2009, 15:14Jag har just nu tre par Asics 2130GT- men funderar på att prova ett par Kayano. Den fick ju ngn "utmärkelse" i senaste RW om jag inte minns fel. Den ska väl vara mer dämpande än 2130, eller?
Det jag bl a undrar är om lästen är lika i de olika modellerna?
Jag har just nu tre par Asics 2130GT- men funderar på att prova ett par Kayano. Den fick ju ngn "utmärkelse" i senaste RW om jag inte minns fel. Den ska väl vara mer dämpande än 2130, eller?
Det jag bl a undrar är om lästen är lika i de olika modellerna?
Quote from Funbeat user on 4 February 2009, 15:24Jag hade motsatt upplevelse. Hade Kayano och bytte till 2130 men foten svullnade upp fr 2130 var för smal. Sen dess har jag provat kayano igen och då r även de för smala. Enligt butiken hade nya modellen kayano blivit aningen smalare. Nu får jag trava run
Jag hade motsatt upplevelse. Hade Kayano och bytte till 2130 men foten svullnade upp fr 2130 var för smal. Sen dess har jag provat kayano igen och då r även de för smala. Enligt butiken hade nya modellen kayano blivit aningen smalare. Nu får jag trava run
Quote from Funbeat user on 4 February 2009, 15:26Asics Gel foundation...det får jag kolla upp. Tack!
Asics Gel foundation...det får jag kolla upp. Tack!
Quote from Elias Engqvist on 4 February 2009, 15:50min favvo för tillfället: nike lunartrainer
min favvo för tillfället: nike lunartrainer
Quote from Funbeat user on 4 February 2009, 21:49Har bägge och breda fötter o märker ingen skillnad på invändig storlek, bägge är lika rymliga. Kayanon är mot överpronering o stabilare, rätar upp steget mer. 2130 mot lättare pronering och jag upplever därför den som mjukare, den är inte lika styrande. M
Har bägge och breda fötter o märker ingen skillnad på invändig storlek, bägge är lika rymliga. Kayanon är mot överpronering o stabilare, rätar upp steget mer. 2130 mot lättare pronering och jag upplever därför den som mjukare, den är inte lika styrande. M
Quote from Christer Heinbäck on 5 February 2009, 11:25Jag hade 2130 först och trivdes bra med dom. Köpte sedan Kayano (för jag hade hört så mycket bra om den). Jag blev inte alls nöjd. Blåsor, skav och besvär (har också Hallux Valgus)
Så snälla killen i affären (t+) bytte in dom tillbaks trots att jag sprun
Jag hade 2130 först och trivdes bra med dom. Köpte sedan Kayano (för jag hade hört så mycket bra om den). Jag blev inte alls nöjd. Blåsor, skav och besvär (har också Hallux Valgus)
Så snälla killen i affären (t+) bytte in dom tillbaks trots att jag sprun
Quote from Funbeat user on 5 February 2009, 18:00Tack, Sandra! Det var bra att läsa dina synpunkter...man tror ju ibland att det som är dyrare ska vara bättre...:-)
Tack, Sandra! Det var bra att läsa dina synpunkter...man tror ju ibland att det som är dyrare ska vara bättre...:-)
Quote from Funbeat user on 9 February 2009, 20:04Har "alltid" spungit med 2130 (el motsvarande) och tyckt dom varit fantastiska att spiringa i men tyvärr dålig hållbarhet. Har också en hallux valgus och skorna går sönder där samt vid stortånageln. Köpte förra året ett par 1130 istället och dom var minst
Har "alltid" spungit med 2130 (el motsvarande) och tyckt dom varit fantastiska att spiringa i men tyvärr dålig hållbarhet. Har också en hallux valgus och skorna går sönder där samt vid stortånageln. Köpte förra året ett par 1130 istället och dom var minst
Quote from Funbeat user on 9 February 2009, 20:38Eftersom OP:n tog upp ett par Asics-pjuck har jag en följdfråga: Har nån hört om Gel Torana 2 kommer att komma till Sverige?
Jag har ett par första generationens och dom är inne på andra året nu, dags att förnya garderoben.
Eftersom OP:n tog upp ett par Asics-pjuck har jag en följdfråga: Har nån hört om Gel Torana 2 kommer att komma till Sverige?
Jag har ett par första generationens och dom är inne på andra året nu, dags att förnya garderoben.
Quote from Funbeat user on 9 February 2009, 22:492130 är väl för lätt pronation medan Kayano är för överpronation?
Jag älskar mina Kayano 13, men tycker att modell 14 är aningen sämre. Hoppas 15 är bättre, för mina 13 har sett sina bästa dagar...
2130 är väl för lätt pronation medan Kayano är för överpronation?
Jag älskar mina Kayano 13, men tycker att modell 14 är aningen sämre. Hoppas 15 är bättre, för mina 13 har sett sina bästa dagar...