Quote from Guest on 23 November 2010, 15:06Hejsan,
jag har just nu ett par Asics 2140 men är lite sugen på att köpa ett par Kayano.
Ni som har Kayano,kan man säga att Kayano är en bättre sko jämfört med 2150?
Är pronationsstödet likvärdigt?
Dämpningen bättre?
Hejsan,
jag har just nu ett par Asics 2140 men är lite sugen på att köpa ett par Kayano.
Ni som har Kayano,kan man säga att Kayano är en bättre sko jämfört med 2150?
Är pronationsstödet likvärdigt?
Dämpningen bättre?
Quote from Funbeat user on 23 November 2010, 15:16Är själv där, men funderar på DS Trainer istället. Det verkar som om det blivit en stabilare sko, tittar man på vikten så väger den 265g nu istället för 220g som förra året, och recensioner säger att den är stabil med bra löpkänsla.
Kayano är säkert en j
Är själv där, men funderar på DS Trainer istället. Det verkar som om det blivit en stabilare sko, tittar man på vikten så väger den 265g nu istället för 220g som förra året, och recensioner säger att den är stabil med bra löpkänsla.
Kayano är säkert en j
Quote from Funbeat user on 23 November 2010, 15:47Jag har kört med båda och Kayano är som en pjäxa, behöver du fixering av foten med mycket pronationsstöd kanske denna är att rekommendera. Jag kör med 2150 och den har oxå mycket stöd dock inte lika extrem som Kayano.
Jag har kört med båda och Kayano är som en pjäxa, behöver du fixering av foten med mycket pronationsstöd kanske denna är att rekommendera. Jag kör med 2150 och den har oxå mycket stöd dock inte lika extrem som Kayano.
Quote from Funbeat user on 23 November 2010, 17:39När jag köpte mina 2150 så frågade jag lite om kayano...nyfiken är man ju alltid. Säljaren sa då att Kayano passar bäst till personer som antingen väger ca 85+ eller som springer extremt mkt asfalt. Han sa att löpkänslan inte skulle bli densamma för mig (
När jag köpte mina 2150 så frågade jag lite om kayano...nyfiken är man ju alltid. Säljaren sa då att Kayano passar bäst till personer som antingen väger ca 85+ eller som springer extremt mkt asfalt. Han sa att löpkänslan inte skulle bli densamma för mig (
Quote from Funbeat user on 23 November 2010, 19:24Jag har haft några av 21x0-varianterna men köpte Kayanos förra hösten när jag skulle ge mig på massor av asfaltslöpning som träning inför Stockholm marathon. Minns inte riktigt hur min upplevelse var då men jag har för mig att de kändes betydligt mer dämp
Jag har haft några av 21x0-varianterna men köpte Kayanos förra hösten när jag skulle ge mig på massor av asfaltslöpning som träning inför Stockholm marathon. Minns inte riktigt hur min upplevelse var då men jag har för mig att de kändes betydligt mer dämp
Quote from Funbeat user on 23 November 2010, 23:01Jag har sprungit i Asics Nimbus & Kayano samt Saucony Triumph av "försiktighetsskäl". Trodde att jag behövde mycket dämpning pga ålder och ovana. Nu efter några år har jag kompletterat med DS Trainer och dem är underbara. Jag gillar Saucony Triumph när j
Jag har sprungit i Asics Nimbus & Kayano samt Saucony Triumph av "försiktighetsskäl". Trodde att jag behövde mycket dämpning pga ålder och ovana. Nu efter några år har jag kompletterat med DS Trainer och dem är underbara. Jag gillar Saucony Triumph när j
Quote from Funbeat user on 24 November 2010, 08:08Tack för alla svar.
Anledning till min fråga är att jag anmält mig till Göteborgs varvet,vilket är nästan dubbelt så långt som mitt nuvarande distansrekord.
Fram tills bara för ett par månader sedan har jag sprungit på snällare underlag som i skog eller
Tack för alla svar.
Anledning till min fråga är att jag anmält mig till Göteborgs varvet,vilket är nästan dubbelt så långt som mitt nuvarande distansrekord.
Fram tills bara för ett par månader sedan har jag sprungit på snällare underlag som i skog eller
Quote from Funbeat user on 24 November 2010, 15:47Det är även så att de senaste veckorna har jag ökat distansen samt tränat mer tåhävningar.Nu iefterhand kan jag säga att det var nog inte så smart att göra det över en kakelkant barfota.
Jag har haft känning i min mer pronerade vänsterfot på sistone även
Det är även så att de senaste veckorna har jag ökat distansen samt tränat mer tåhävningar.Nu iefterhand kan jag säga att det var nog inte så smart att göra det över en kakelkant barfota.
Jag har haft känning i min mer pronerade vänsterfot på sistone även
Quote from Funbeat user on 24 November 2010, 15:49Hmmm,
Asics Empire ,det får bli en sökning på den.
Hmmm,
Asics Empire ,det får bli en sökning på den.