Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAsics noosa eller DS trainer?
You need to log in to create posts and topics.

Vart lite nyfiken vad skillnaden är mellan de olika modellerna Asics noosa och DS trainer, då de ser i princip ut som samma sko bara en annan "outfit". En kompis frågade mig om råd vilken hon skulle satsa på om hon ville ha en lättare sko än sina Asics GT

Jag känner inte till DS Trainer så väl (= inte alls) Men jag har ett par Noosa som jag använder för triathlontävlingar eftersom de dels är lättare och dels är skönare att springa barfota i. Dessutom följer snabbsnöring med men det är ju lätt fixat ändå.

Det är bara innersulan som är lite tunnare på Noosa, ovandelen är lite fastare också annars samma sko skiljer 2 gram i vikt.

Jag har både DS Trainer och Noosa, men Trainern hade gått en hel del mil när jag köpte Noosa så jämförelsen kan nog inte göras rakt av. Jag upplever dock att Noosa sitter lite skönare på foten. Om jag inte minns fel så är den också liiiite lättare än DS T

Mizuno Wave Elixir är ett alternativ till DS trainer.

Ds Trainer Har pronationsstöd! Medans Noosa är neutral! så Springer hon i GT serien (och behöver det pronationsstödet) så skall hon ha Trainern.

Nä, Noosa har pronationsstöd: http://www.asics.se/running/products/gel-noosa-tri-men/

Samuel, du har rätt. jag blev informerad av en säljare att dom var neutrala. kanske ändrat till 5an.

Då är det bara om man vill ha grilliga eller tråkiga färger på fötterna!!

Konstigt det där med pronationsstöd. Jag pronerar inte, men provsprang noosa för att dom ser så läckra ut. Det funkade inte alls, jag föll inåt rejält och blev avrådd.