Quote from Guest on 15 January 2012, 21:08Är på väg att beställa nya skor men vet inte hur dom är. Brukar springa i 2160 eller dr trainer men har nu hittat 1160 till ett bra pris. Nån som har sprungit i båda och kan säga hur dom känns?
Sitter dom lika på foten?
Tacksam för svar.
Är på väg att beställa nya skor men vet inte hur dom är. Brukar springa i 2160 eller dr trainer men har nu hittat 1160 till ett bra pris. Nån som har sprungit i båda och kan säga hur dom känns?
Sitter dom lika på foten?
Tacksam för svar.
Quote from Funbeat user on 15 January 2012, 21:18Googla på shoefit (tror jag det hette) fanns på en amerikansk webshop.
Visar grafiskt vad som skiljer.
Finns en nyare variant av 1160 heter av någon anledning 1170 🙂
Köpte de för 3 månader sen i New York för 500 spänn.agron
Googla på shoefit (tror jag det hette) fanns på en amerikansk webshop.
Visar grafiskt vad som skiljer.
Finns en nyare variant av 1160 heter av någon anledning 1170 🙂
Köpte de för 3 månader sen i New York för 500 spänn.
agron
Quote from Funbeat user on 16 January 2012, 05:57Tack för tipset, ska googla på en gång 😉
Tack för tipset, ska googla på en gång 😉
Quote from Funbeat user on 16 January 2012, 09:01Är inte 21-serien med pronationsstöd och 11-serien utan?
Det kan i så fall innebära en väldig skillnad för dig även om skon "sitter" likadant
Är inte 21-serien med pronationsstöd och 11-serien utan?
Det kan i så fall innebära en väldig skillnad för dig även om skon "sitter" likadant
Quote from Funbeat user on 16 January 2012, 15:55De båda skorna har väldigt lik pronationskil. De flesta som brukar testa båda modellerna tycker att 21-serien ger mer stöd och att själva skon känns lite skönare. 21-serien har även lite mer vridstyvhet. Förutom det så är det inte mycket skillnad. Tror de
De båda skorna har väldigt lik pronationskil. De flesta som brukar testa båda modellerna tycker att 21-serien ger mer stöd och att själva skon känns lite skönare. 21-serien har även lite mer vridstyvhet. Förutom det så är det inte mycket skillnad. Tror de
Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 19:08Det finns ju tre nya som heter Volt33 Excel33 och Hyper33, jag kan inte hitta någon info om skillnaderna mellan dessa.
Är på jakt efter en sko med lite häl-tå drop, dessa har 10 mm, men någon som vet hur det är med de övriga skorna vilka har låg drop i A
Det finns ju tre nya som heter Volt33 Excel33 och Hyper33, jag kan inte hitta någon info om skillnaderna mellan dessa.
Är på jakt efter en sko med lite häl-tå drop, dessa har 10 mm, men någon som vet hur det är med de övriga skorna vilka har låg drop i A
Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 21:16@Mathias. Jag tror att Hyperspeed har ganska låg drop. Kolla i tråden "Sky speed, speedstar, Tarther..." där finns lite mer info och synpunkter om några av asics modeller.
@Mathias. Jag tror att Hyperspeed har ganska låg drop. Kolla i tråden "Sky speed, speedstar, Tarther..." där finns lite mer info och synpunkter om några av asics modeller.
Quote from Funbeat user on 17 January 2012, 22:40Åh,jag har sprungit i 11-skorna i så många år jag kan minnas köper bara den nya skon varje år. Jag har aldrig behövt "springa in dem" , aldrig knäproblem eller andra skador. Den passar då mej som handsken. Skillnaden har med Pronationen att göra. Förra år
Åh,jag har sprungit i 11-skorna i så många år jag kan minnas köper bara den nya skon varje år. Jag har aldrig behövt "springa in dem" , aldrig knäproblem eller andra skador. Den passar då mej som handsken. Skillnaden har med Pronationen att göra. Förra år
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 06:01Tack för svar alla. Har skickat efter ett par och testar. Håller tummarna att det blir lika bra som för dig *Helena 🙂
Tack för svar alla. Har skickat efter ett par och testar. Håller tummarna att det blir lika bra som för dig *Helena 🙂
Quote from Funbeat user on 19 January 2012, 12:02@MP:
Hyperspeed 4: ~15/~10 mm häl/tå-dropp (från minnet)
Tarther: 19/10 mm häl/tå-dropp.Notera att Hyperspeed 5 & Tarther 2 redan har inkommit och något mer än färgsättningen kan ju ha förändrats.
Piranha har max 1-2 mm drop men är mer att betrakta so
@MP:
Hyperspeed 4: ~15/~10 mm häl/tå-dropp (från minnet)
Tarther: 19/10 mm häl/tå-dropp.
Notera att Hyperspeed 5 & Tarther 2 redan har inkommit och något mer än färgsättningen kan ju ha förändrats.
Piranha har max 1-2 mm drop men är mer att betrakta so