Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag ska vara i Atlanta, Georgia, USA under våren 2013 och har tankar på att springa marathon där ( mitt allra första maraton för övrigt!) den 17 mars.

Är det någon som sprungit maraton där? Eller kanske i USA överhuvudtaget?
Behöver tips, lite i

Du skall nog vara tacksam att det startar 07:00, det kan säkert bli jättevarmt lite senare på förmiddagen.
Om du är jetlaggad vaknar du vid runt 04 så då är det väl bara att köra på?

Det fixar vi syrran!

Vi går upp tidigt och sen går vi och lägger oss igen. Håller med föregående talare, det kan nog bli varmt på dagen så bra att det startar tidigt.

ja, det ska säkert gå bra, får äta mer dagen innan också 🙂

och värmen ja, det ska faktiskt inte vara hiskeligt varm där i mars, vi får väl se!

jag är mer nyfiken på hur stämningen är, vad man kan förvänta sig, hur organisationen är etc! ska bli spänn

Har deltagit i bra över 100 marathonlopp i USA.
Tidig start är det vanligaste.
De har bra service väldigt ofta.
Max. tiden brukar vara snäll.

Sprang Atlantas marathonlopp som går i november på " Thanksgiving ".
Mest bland hus. Lite upp och ner.
Den

Använder du Facebook?
Sök då på Anders Forselius.
Han håller på att klara ett marathonlopp i varje stat + slå ett golfslag. Dock ej samtidigt.

Jag stannade vid 45 stater. 🙂

ojoj, 100 st!? Jag startar med 1, något måste ju vara det första 🙂 tack för tipsen, ska def fråga honom på fb.
ska bli spännande, och kul, kan tänka mig att amerikanarna tänker bigger and biggest på det mesta, inklusive underhållning, uppvärmning och p

kollade upp anders forselius på fb, finns ett par stycken. Vilken stad bor han i? tror det kan vara lättare att hitta rätt då! 🙂

Ingen stad. Ljusdal.
Han befinner sig i USA sedan ett år tror jag och springer marathon i stort sett varje helg däröver. Så han är informerad på ett färskt sätt.

Hade det gällt Florida så kanske jag vet mer. Ca. 70 marathon + ultra i denna stat.

Ande

nu har vi fått kontakt, tack för tipset!

Han skrev att atlanta marathon var ett av de tuffaste stadsmarathon han kört, sista halvan är backig som tusan. men välorganiserat och trevkigt för övrigt!

Bra maradebut stad vill säga 😉

ska nog lägga in en he