Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAtt blanda Maxim sportdryck
You need to log in to create posts and topics.

Jag har köpt en burk Maxim sportdryckspulver för att kunna ha på träningspass, men den är riktigt tråkig att blanda med vatten. Det blir alltid en klistrig klump på botten som tar en stund att lösa upp. Ett ruskigt I-landsproblem förstås, men ändå drygt n

I-landsproblem, men drygt 😉

Maxim har en flaska som är rätt så bra - det är ett "galler" i den som som verkar fungera bra för att få drycken att blandas ordentligt. Jag brukar först ta hälften av vätskan och skaka för att blanda till det bra och sen fy

Vitargo, som jag brukar köra med, beter sig likadant.

Det har jag löst genom att koka upp hälften av vattnet, vispa ner pulvret i det varma vattnet och vispa tills det är löst (det går jättelätt!) och sen späda med resten av vattenmängden under vispning

Jag har aldrig haft några problem med Maxim (men med Vitargo). Jag fyller flaskan först med 1/3 vatten. Sedan i med pulvret. På med korken och skaka. Sedan fyller jag på med resten av vattnet.

För Maximblandning har jag en helt vanlig 1/2-litersflaska m

Ok, går inte ned i sportflaskan, men kanske blanda med hjälp av stavmixer, och sen hälla över i sportflaskan?

Jag har inte provat med sportdryck, men för proteindrinkar o.d. är detta toppen. Blir inte en enda liten klump.

Men vet samtidigt hur megaklist

Tack för många intressanta tips! Ska prova nästa helg då det är dags för långpass igen.

Enklast om man har en 0,7 liters flaska:
Ha i vatten, kanske 1/3 eller 1/2 flaska.
Pytsa i pulvret.
Stäng flasklocket.
Ha korken stängd.
Skaka kraftigt.
Öppna, ha i resten av av vattnet.

Nästa gång kan du ha i mer eller mindre pulver. Det ska vara lite d