Quote from Guest on 13 June 2010, 22:37Det finns många som har åsikter om det här med att springa på morgonen innan frukost. Det råder delade meningar om hur bra och efffektivt det verkligen är. Jag älskar att träna på morgonen. Bättre start på dagen får du inte. Jag läste en artikel som jag t
Det finns många som har åsikter om det här med att springa på morgonen innan frukost. Det råder delade meningar om hur bra och efffektivt det verkligen är. Jag älskar att träna på morgonen. Bättre start på dagen får du inte. Jag läste en artikel som jag t
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 22:47Du har mycket låga glukos-nivåer på morgonen, eftersom du har fastat hela natten. Detta gör att den huvudsakliga energin kommer från fett när du springer. Men det gör det i vanliga fall också, om du inte springer mycket fort, dvs behöver mycket glykogen f
Du har mycket låga glukos-nivåer på morgonen, eftersom du har fastat hela natten. Detta gör att den huvudsakliga energin kommer från fett när du springer. Men det gör det i vanliga fall också, om du inte springer mycket fort, dvs behöver mycket glykogen f
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 12:06En kopp kaffe med en tesked ekologiskt kokosfett i före morgon joggen gör susen, om du vill bränna fett.
Jag vet att det råder delade meningar om morgonjogg och förbränning, viktigast är nog att träna lätta pass, lågpuls.
Christian
En kopp kaffe med en tesked ekologiskt kokosfett i före morgon joggen gör susen, om du vill bränna fett.
Jag vet att det råder delade meningar om morgonjogg och förbränning, viktigast är nog att träna lätta pass, lågpuls.
Christian
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 20:15Morgonträning ej mer effektivt för förbränningen. Kaffe hjälper litegranna för förbränningen dock.
Morgonträning ej mer effektivt för förbränningen. Kaffe hjälper litegranna för förbränningen dock.
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 20:30Methamfetamin ökar den väldigt mycket.
Methamfetamin ökar den väldigt mycket.
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 20:36http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=964740
Professor reder ut begreppen kring fettförbränning
"Nu ska vi reda ut en svår sak. Vi ska försöka förklara varför det är viktigt för en löpare som vill springa snabbare att träna fettförbränning.
M
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=964740
Professor reder ut begreppen kring fettförbränning
"Nu ska vi reda ut en svår sak. Vi ska försöka förklara varför det är viktigt för en löpare som vill springa snabbare att träna fettförbränning.
M
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 09:07Ökar amfetamin förbränningen? Jag trodde det dödade hungern?
Ökar amfetamin förbränningen? Jag trodde det dödade hungern?
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 13:39Du har inga kompisar som har varit med i Kemikalieinspektionen?
Du har inga kompisar som har varit med i Kemikalieinspektionen?
Quote from Funbeat user on 25 June 2010, 12:44Kaffe ökar förbränningen med max 0,02%. Så ur förbränningssynpunkt är kaffet mycket överskattat som förbränningsökare. lär kroppen att använda fet som energikälla genom att äta mer fett och träna lågintensivt.
Kaffe ökar förbränningen med max 0,02%. Så ur förbränningssynpunkt är kaffet mycket överskattat som förbränningsökare. lär kroppen att använda fet som energikälla genom att äta mer fett och träna lågintensivt.