Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonAtt köpa våtdräkten på Jula!
You need to log in to create posts and topics.

köpa på jula räcker för att hålla dig varm. men vill du kunna röra dig så får du lägga lite mer pengar på våtdräkten. jag köpte en billig på triathleten.se

Hej, har nu fått min våtdräkt från hyrvatdräkt.com. Det är en Orca S1 som har använts en gång på London Trithlon, vilket också står på våtdräkten. Jag har betalt 395 + porto, totalt 545kr för att hyra den fram till 23/9, därefter tänker jag köpa loss den

Någon som prövat Classes? Träffade en förra sommaren som köpt våtdräkt "från Insjön" men jag vet inte hur den visade sig vara ...

Som Jula...

Jag tror både julas och classes duger för att ta sig igenom ett vansbrosim. Du kanske tappar ett par minuter max på vansbrosimmet gentemot en simdräkt för flera tusen. Det viktiga är att passformen är bra. Det får inte glappa någonstans. Om det strömmar v

Om en våtdräkt glappar, tar man bara och "syr in den" lite. Skär med en vass kniv och limma sömmen med neoprenlim. Om du vill ha en starkare fog, lägger du en 2-3 cm remsa av det bortskurna materialet ovanpå fogen och limmar fast den nog. Så gjorde vi all

Nu har jag köpt det från Julla. Kostar ju bara 349 kr .Jag tycker att det är värt att prova. Fast vi har fortfarande is i havet. Måste nog vänta 2-3 veckor tills det smälter.....

Äh, hugg hål i isen jag vill veta va du tycker om ditt Julafynd ;)!

det är tillräckligt varmt i vattnet...var 11 grader i förrgår, kanske 13 imorgon:-)

Kylan, smärtan i ansiktet försvinner efter 500 meter;)

Det finns väldigt många märken på våtdräkter men vilket är bäst. Vad tycker ni? Är det nån som har erfarenheter av Sailfish?