Quote from Guest on 3 September 2012, 08:13Deltog i min första landsvägstävling i går, Remboloppet i Avesta. Vi körde endast 60 kilometern.
Den långa gruppen startade 10 minuter före oss och deras väg avvek från våran efter två mil nåt men inom några kilometer för oss så kom långa sträckningen ti
Deltog i min första landsvägstävling i går, Remboloppet i Avesta. Vi körde endast 60 kilometern.
Den långa gruppen startade 10 minuter före oss och deras väg avvek från våran efter två mil nåt men inom några kilometer för oss så kom långa sträckningen ti
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 08:23Det var troligtvis ingen tävling och då gäller de vanliga trafikreglerna, med stopplikt och högerregel.
Det var troligtvis ingen tävling och då gäller de vanliga trafikreglerna, med stopplikt och högerregel.
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 08:27Det har du rätt i, så då kör gruppen i princip lite på bära eller brista?!
Det har du rätt i, så då kör gruppen i princip lite på bära eller brista?!
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 08:37Ja, det gäller alltid om inte polisman har upphävt trafikreglerna.
Ja, det gäller alltid om inte polisman har upphävt trafikreglerna.
Quote from Rasmus Olsson on 3 September 2012, 09:39Så fort det ska springas i ca 10 km/h så stängs vägar och gator av. men ska det cyklas i 30-60 km/h. Då ska vi beblandas oss med mördarmaskinerna.
Vad är det för diskriminering i lagen som omöjliggör avstängning av allmänna vägar. är det ingen som har sä
Så fort det ska springas i ca 10 km/h så stängs vägar och gator av. men ska det cyklas i 30-60 km/h. Då ska vi beblandas oss med mördarmaskinerna.
Vad är det för diskriminering i lagen som omöjliggör avstängning av allmänna vägar. är det ingen som har sä
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 09:45Eller också kan man titta på det hela från ett annat håll: Vad gör dom som lyckas stänga av hela stadskärnor för tävling? Nåt gör dom ju rätt eftersom dom lyckas, kanske kan cykelklubbar lära sig lite om hur det ska gå till.
Ex är det ju standard i cykel
Eller också kan man titta på det hela från ett annat håll: Vad gör dom som lyckas stänga av hela stadskärnor för tävling? Nåt gör dom ju rätt eftersom dom lyckas, kanske kan cykelklubbar lära sig lite om hur det ska gå till.
Ex är det ju standard i cykel
Quote from Rasmus Olsson on 3 September 2012, 09:47Vätternrundan har ju försökt få bilfria mil, men blivit nekade av länsstyrelsen (tror jag det var) då det inte fanns stöd i lagen för det.
För mig betyder det att allt är tillåtet om det inte finns ett förbud mot det. För många myndigheter är det tvärtom
Vätternrundan har ju försökt få bilfria mil, men blivit nekade av länsstyrelsen (tror jag det var) då det inte fanns stöd i lagen för det.
För mig betyder det att allt är tillåtet om det inte finns ett förbud mot det. För många myndigheter är det tvärtom
Quote from Jonny Persson on 3 September 2012, 09:48Som Stefan är inne på, det kanske är dags att cykelklubbarna lär lite av löpning och triathlon som uppenbarligen får till avlysta vägar. Eller så kan man sitta och böla över bilar och se om något händer.
Som Stefan är inne på, det kanske är dags att cykelklubbarna lär lite av löpning och triathlon som uppenbarligen får till avlysta vägar. Eller så kan man sitta och böla över bilar och se om något händer.
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 09:50Det finns inte så många cykeltävlingar som har ett startfält med 20000 startande.
Sedan är det väldigt olika mellan föreningar och länsstyrelser om hur fort det kommer in och beslutas om tillstånd.
Det finns inte så många cykeltävlingar som har ett startfält med 20000 startande.
Sedan är det väldigt olika mellan föreningar och länsstyrelser om hur fort det kommer in och beslutas om tillstånd.
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 09:51Det är egentligen ingen skillnad mot löptävlingar. Endast en handfull multi-1000-deltagartävlingar har förmånen av avlysta vägar, övriga går mitt i trafiken. Fördelen är väl att löpningen kan gå på trottoarer och gångvägar.
Det är egentligen ingen skillnad mot löptävlingar. Endast en handfull multi-1000-deltagartävlingar har förmånen av avlysta vägar, övriga går mitt i trafiken. Fördelen är väl att löpningen kan gå på trottoarer och gångvägar.