Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 10:05En del kan väl även bero på arrangören och tillgångar. Är det ett mindre lopp som sträcker sig en 10 mil blir det svårt att få ihop funktionärer som kan stå och dirigera trafik på samtliga platser. Så enklast är väl att uppge att vanliga trafikregler gäll
En del kan väl även bero på arrangören och tillgångar. Är det ett mindre lopp som sträcker sig en 10 mil blir det svårt att få ihop funktionärer som kan stå och dirigera trafik på samtliga platser. Så enklast är väl att uppge att vanliga trafikregler gäll
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 10:11Då använder man sig av Marshalls som sköter trafikdirigeringen.
Men det är väldigt olika mellan länsstyrelser-polismyndigheter om vad som godkänns.Det är ju inte så att näringsidkarna blir förbannade om det inte kommer 500 cyklister som knappt har tid
Då använder man sig av Marshalls som sköter trafikdirigeringen.
Men det är väldigt olika mellan länsstyrelser-polismyndigheter om vad som godkänns.
Det är ju inte så att näringsidkarna blir förbannade om det inte kommer 500 cyklister som knappt har tid
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 10:47Nu när diskussionen är inne på att "så snart det ska springas" köret, oftast så springar man ju i städer, Gbg-varvet, Stockholm mara etc. Och där är det aningen lättare att stänga av väger, oftast kan man ju parkera bilen och promenera dit man ska, blir i
Nu när diskussionen är inne på att "så snart det ska springas" köret, oftast så springar man ju i städer, Gbg-varvet, Stockholm mara etc. Och där är det aningen lättare att stänga av väger, oftast kan man ju parkera bilen och promenera dit man ska, blir i
Quote from ellen olsson on 3 September 2012, 10:51Morten: I civiliserade länder brukar det gå alldeles utmärkt att stänga av vägar, ibland i flera dagar!
Morten: I civiliserade länder brukar det gå alldeles utmärkt att stänga av vägar, ibland i flera dagar!
Quote from Rasmus Olsson on 3 September 2012, 10:55Men Sverige är ju inte ett civiliserat land. Här är det rogfarnas och egons paradis. Jag jag jag ska fram kosta vilket liv det vill, bara JAG får som jag vill.
Men Sverige är ju inte ett civiliserat land. Här är det rogfarnas och egons paradis. Jag jag jag ska fram kosta vilket liv det vill, bara JAG får som jag vill.
Quote from ellen olsson on 3 September 2012, 10:56Jag har aldrig påstått att Sverige är ett civiliserat land.
Jag har aldrig påstått att Sverige är ett civiliserat land.
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 11:22@ Fredrik:
Det var iofs mestendels spekulation i faktorerna om inte att stänga av väger från min sida.
Vilke länder stänger dom av för cykellopp i amatör/motionsklass då? Menat som uppriktig fråga, inte för att vara dum (måste klargöra sådant på forum, så
@ Fredrik:
Det var iofs mestendels spekulation i faktorerna om inte att stänga av väger från min sida.
Vilke länder stänger dom av för cykellopp i amatör/motionsklass då? Menat som uppriktig fråga, inte för att vara dum (måste klargöra sådant på forum, så
Quote from ellen olsson on 3 September 2012, 11:24Vilka länder? Tja, det förekommer bl.a. i Frankrike, Italien, Spanien, Holland och Belgien för att nämna några och det krävs inte 20000 cyklister heller.
Vilka länder? Tja, det förekommer bl.a. i Frankrike, Italien, Spanien, Holland och Belgien för att nämna några och det krävs inte 20000 cyklister heller.
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 11:39Och Danmark, där man stängde av ett körfält över Storebælt och en hel gata mitt i Köpenhamn.
Det blev kaos på bron, men det var därför att en bil stod och blockerade det andra körfältet som bilisterna skulle använda (en olycka).
Gran Fondo i Kungsbacka
Och Danmark, där man stängde av ett körfält över Storebælt och en hel gata mitt i Köpenhamn.
Det blev kaos på bron, men det var därför att en bil stod och blockerade det andra körfältet som bilisterna skulle använda (en olycka).
Gran Fondo i Kungsbacka
Quote from Berit Bengtson on 3 September 2012, 11:57Visst stängs det av en hel del vägar även i Sverige under motionslopp.
Tex under Cykelvasan så stängdes det av en hel del vägar och gator (ffa inne i Mora)
Visst stängs det av en hel del vägar även i Sverige under motionslopp.
Tex under Cykelvasan så stängdes det av en hel del vägar och gator (ffa inne i Mora)