Quote from Guest on 14 April 2010, 18:55Snart kommer jag börja tågpendla och kommer då ställa cykeln vid tågstationen. Någon som har tips på vad man kan göra för att inte få en 8000 - 13000 kr hybridcykel/liknande att inte bli förstörd (av väder och vind samt vandalism) eller snodd? Cykelgarage
Snart kommer jag börja tågpendla och kommer då ställa cykeln vid tågstationen. Någon som har tips på vad man kan göra för att inte få en 8000 - 13000 kr hybridcykel/liknande att inte bli förstörd (av väder och vind samt vandalism) eller snodd? Cykelgarage
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 19:05Köp en cykel för max 500:- och cykla på den T&R stationen.
Köp en cykel för max 500:- och cykla på den T&R stationen.
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 19:06Mitt svar är som Davids. Man lämnar inte dyra cyklar utan uppsikt. Det bara är så, tyvärr. Cyklar du långt?
Mitt svar är som Davids. Man lämnar inte dyra cyklar utan uppsikt. Det bara är så, tyvärr. Cyklar du långt?
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 19:14Ja det är ju nödlösningen, och så kommer det bli på andra ändan av tågresan, dvs i Malmö (en cykel hemma i Höör och en i Malmö vid jobbet), men ska jag nu köpa en till hoj att ha hemmavid vill jag inte ha en skrutthoj och skjutsa grabben till dagis med, å
Ja det är ju nödlösningen, och så kommer det bli på andra ändan av tågresan, dvs i Malmö (en cykel hemma i Höör och en i Malmö vid jobbet), men ska jag nu köpa en till hoj att ha hemmavid vill jag inte ha en skrutthoj och skjutsa grabben till dagis med, å
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 19:17Tråkigt nog så lär du inte få behålla en cykel i bra skick, oavsett lås.
Tråkigt nog så lär du inte få behålla en cykel i bra skick, oavsett lås.
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 19:28Man kanske kan prata med någon husägare kring stationen och "hyra" en cykelplats på hans gård? 🙂
Man kanske kan prata med någon husägare kring stationen och "hyra" en cykelplats på hans gård? 🙂
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 19:28Bra försäkring, godkänt lås och ett sånt där nytt gps larm.
Bra försäkring, godkänt lås och ett sånt där nytt gps larm.
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 19:30Vet inte hur det är i Höör (fast jag har inte hört syrran och dottern säga nåt om cykelstölder iaf), men i Malmö lär du nog inte få behålla cyklen länge oavsett skick. Har många kolleger som har fått sina cyklar stulnar, dom cyklar som verkar till att få
Vet inte hur det är i Höör (fast jag har inte hört syrran och dottern säga nåt om cykelstölder iaf), men i Malmö lär du nog inte få behålla cyklen länge oavsett skick. Har många kolleger som har fått sina cyklar stulnar, dom cyklar som verkar till att få
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 19:31Hej Linus.
Min erfarenhet får detta med tåg/cykel pendla är att den behövs minst två lås, gärna tre bra lås.
Ett som låser som vanligt, dvs bakhjulet. Och ett som låser fast ramen i tex en lycktstolpe motsv. Sen är det bra att ha ett lås som låser fast
Hej Linus.
Min erfarenhet får detta med tåg/cykel pendla är att den behövs minst två lås, gärna tre bra lås.
Ett som låser som vanligt, dvs bakhjulet. Och ett som låser fast ramen i tex en lycktstolpe motsv. Sen är det bra att ha ett lås som låser fast
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 19:31Gerda, då har jag tur för jag har precis en "mittimellancykel" som du beskriver. Ingen rishög, men inte heller en blänkande skönhet; en lite luggsliten arbetshäst alltså. (H)
Gerda, då har jag tur för jag har precis en "mittimellancykel" som du beskriver. Ingen rishög, men inte heller en blänkande skönhet; en lite luggsliten arbetshäst alltså. (H)