Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Aurinko marathon Ylitornio Finland. Start Ylitornio Helena Kievari Hotell. Olika sträckor!
Hela marathon--halvmarathon--kvartmarathon--minimarathon (4,2km.) Och olika sträckor till barn!

Start tid : Barn klassen 13:00 och marathon klassena början om 14:0

Finns det någon officiell hemsida eller något, helst på engelska eller svenska för jag är så vansinnigt dålig på finska 🙂

Perkele, den krockar med Bornholms ultraevenemang i år. Men nästa år ligger den bra till, om den återkommer. Ylitornio finns väl inte så långt innanför gränsen, och kan alltså vara åtkomligt via tåg till Haparanda?

Haha....Herr S. Du är nog den löpare som imponerar mest på mig vad gäller resandet....ena dagen i Norra Finland å sen andra dagen i norra Uppland...å då hänsyfter jag naturligtvis på det fantastiska marathonloppet i MÅNKARBO den 7:e aug. Ha det bra under

Från Övertorneå till Ylitornio är bara 9Km. Mera på Aurinko marathon hittar ni från Aavaraksan Kisa Sidan. En av föreningar som ordnar loppet. kan vara aavasaksan kisa .fi ?? Vet ej om det står på svenska. men ska ta reda på det! (V)

Bara 9 km, då kan man springa sista biten:-)

Tyvärr finns det inte svenska språk på sidan. men högersidan om sidan står det Aurinkomarathon. man klickar där får man sidan till inbjudan. ni som är intresserade kan skriva ut och översatta med någon som kan finska!

Lycka till! (t+)

Kollade hemsidan (www.aavasaksankisa.com), men informationen om Aurinko maraton finns nog bara på finska, tyvärr.

Om nån undrar över något kan jag nog hjälpa med tolkning. Det är en relativt platt bana som springs fyra varv på hela maratonloppet.

Google-översättningen av sidan var för en gångs skull riktigt begriplig.
Men har man verkligen en klass för män över 100 år?

Nej, 100+ är klassen för dem som sprungit 100 maraton eller fler 🙂

Många maraton i Finland har 100+ -klassen - de brukar få specialtryckta nummerlappar där numret = antalet sprungna maraton.

12