Quote from Guest on 1 October 2009, 10:19Funderar på att hoppa på ett träningsprogram med olika sorters pass 4-5 gånger i veckan där träningsmängden/intensiteten ökas progressivt.
Men hur göra om man blir förkyld/skadad etc. och är bort en eller två veckor från träningen. Det kan väl knappast
Funderar på att hoppa på ett träningsprogram med olika sorters pass 4-5 gånger i veckan där träningsmängden/intensiteten ökas progressivt.
Men hur göra om man blir förkyld/skadad etc. och är bort en eller två veckor från träningen. Det kan väl knappast
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 10:29Allt hänger såklart på hur mycket du har tappat.
När du är frisk springer du ett par pass i lugn, bekväm och kravlös längd och fart för att komma igång igen. Kör sedan samma kvalitétspass som nån vecka innan du blev sjuk. Härefter bör du ha en ganska d k
Allt hänger såklart på hur mycket du har tappat.
När du är frisk springer du ett par pass i lugn, bekväm och kravlös längd och fart för att komma igång igen. Kör sedan samma kvalitétspass som nån vecka innan du blev sjuk. Härefter bör du ha en ganska d k
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 14:44Men alla program har ju inbyggt att man inte kan följa dem slaviskt, för hur stor är sannolikheten att inget avbrott kommer emellan. Vad man däremot inte ska göra är att träna ikapp programmet. Så några dagars avbrott är det att bara haka på programmet ig
Men alla program har ju inbyggt att man inte kan följa dem slaviskt, för hur stor är sannolikheten att inget avbrott kommer emellan. Vad man däremot inte ska göra är att träna ikapp programmet. Så några dagars avbrott är det att bara haka på programmet ig
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 15:07Ett citat från den kloke Hudson som förordar att man skriver sin plan med blyertspenna:
"A training plan in just that: a plan. It is not a set of laws, commandments, or marching orders that you must live and die by and never deviate from. Your training
Ett citat från den kloke Hudson som förordar att man skriver sin plan med blyertspenna:
"A training plan in just that: a plan. It is not a set of laws, commandments, or marching orders that you must live and die by and never deviate from. Your training
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 15:44Tack för kloka synpunkter. Hudson har nog helt rätt...
Tack för kloka synpunkter. Hudson har nog helt rätt...
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 15:49Men fortfarande kan jag tycka om att ha en träningsplan och känna ett visst "tvång" att ta mig ut på jobbiga pass även när jag inte är speciellt motiverad. Utan en plan hade jag stannat i tv-soffan mycket mer ofta än jag gör nu 😉
Men fortfarande kan jag tycka om att ha en träningsplan och känna ett visst "tvång" att ta mig ut på jobbiga pass även när jag inte är speciellt motiverad. Utan en plan hade jag stannat i tv-soffan mycket mer ofta än jag gör nu 😉