Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningAvstånd Garmin forerunner
You need to log in to create posts and topics.

Simmade för första gången med min Forerunner igår. Klockan visade distans 4 km vilket kändes otroligt mycket. Mätte därför sträckan lite överslagsmässigt mha avständsmätning på Eniro.se. Då blev det 2 km.

Jag hade klockan på armleden och den rör sig ju

Min 310 fungerar bra även vid simning, minimal diff. jag tror det är något annat som ligger bakom.

jag känner någon som har sina upp i badmössa. eftersom den fungera inte så bra om den gå 30cm under vatten varje 1-2 sek

Hej! Jag har gett upp garmin till simningen. Enligt den var jag mer uppe i skogen än i vattnet. Jag vågar inte lägga en klocka för 4:a papp i en badmössa så det blir till Tt mäta uppskattningsvis på Eniro.se

Har en 310XT och när jag gick in och valde simning på "Övrig" (ej löpning eller cykel) så fick jag en bättre distans på simningen. Men jag tror att det bästa är att ha den i mössan.

Jag började att ha min 310:a på handleden inställd på simning med mycket dåligt resultat, fortsatte med löpning som inställning och fick bättre resultat.
Nu har jag den i badmössan, inställd på löpning och det stämmer riktigt bra.

310:an med senaste firmware mäter sträckan ganska bra (på handleden) men grafen blir fortfarande en ganska rolig figur!

Magnus: Du skriver bara "forerunner" - om du har något annat än FR 310XT med senaste firmware så kommer du att få en väldigt mycket fö

Min garmin ger helt tokiga värden också även om jag har den under mössan, i nacken och något till vänster för att den skall få maximalt med ovanvattnettid. Extra fel blir det när man överför till FB, då räknas sträckan om och så blir det väldigt mycket lä

Jag har en 310XT. Vet dock inte om jag har den senaste firmware. Hur uppdaterar jag?

Noterade på den utritade färden att jag mycket riktigt bitvis varit uppe i skogen och simmat. (Lite klantigt att inte kolla den bilden innan jag postade den här tråden.

Ikväll så skall jag testa att ha den i mössan.