Quote from Guest on 20 November 2009, 15:01Hej.
Nån som har nåt bra tips till mig. Det känns som om jag har strandat och inte förbättrar mig nåt alls på crawl. Har vart i i ett halvår utan ligger kvar på strax över 20 min/km.
Vad kan man göra? Intervaller? Styrka? Flytförmågan? Eller kan det va
Hej.
Nån som har nåt bra tips till mig. Det känns som om jag har strandat och inte förbättrar mig nåt alls på crawl. Har vart i i ett halvår utan ligger kvar på strax över 20 min/km.
Vad kan man göra? Intervaller? Styrka? Flytförmågan? Eller kan det va
Quote from Elias Engqvist on 20 November 2009, 15:11Jag gissar att det är teknik/vattenkänsla som du ska träna på - mha nån som tittar hur du gör och kan förklara hur du ska göra...
Edit: Om du strandat kan det ju va så att du ska vända dig o simma åt andra hållet! 😉
Jag gissar att det är teknik/vattenkänsla som du ska träna på - mha nån som tittar hur du gör och kan förklara hur du ska göra...
Edit: Om du strandat kan det ju va så att du ska vända dig o simma åt andra hållet! 😉
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 15:20Mats,
Jag är ingen expert men ifall du skall få några bra råd så borde du skriva hur du tränar idag.Själv så kikar jag ibland på Mr Smooth.
http://www.swimsmooth.com/Fast det finns många bra simmare här så fler svar lär dimpa ner.
Mats,
Jag är ingen expert men ifall du skall få några bra råd så borde du skriva hur du tränar idag.
Själv så kikar jag ibland på Mr Smooth.
http://www.swimsmooth.com/
Fast det finns många bra simmare här så fler svar lär dimpa ner.
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 16:21Jag själv tycker TI-metoden har bra ideer hur man ska simma bra.
I grunden är det vattenläge och strömlinjeform man måste förbättra och på så sätt öka sin effektivitet (=verkningsgrad). Det är svårt att öka sin fart över längre sträckor med enbart råstryk
Jag själv tycker TI-metoden har bra ideer hur man ska simma bra.
I grunden är det vattenläge och strömlinjeform man måste förbättra och på så sätt öka sin effektivitet (=verkningsgrad). Det är svårt att öka sin fart över längre sträckor med enbart råstryk
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 17:31Stefan, den sidan var ju rena guldgruvan! I alla fall vid första anblicken.
Stefan, den sidan var ju rena guldgruvan! I alla fall vid första anblicken.
Quote from Funbeat user on 20 November 2009, 17:35Tord:
Har du laddad ner Mr Smooth?
Den är rätt bra.
Som vanligt ser det så enkelt ut.
Tord:
Har du laddad ner Mr Smooth?
Den är rätt bra.
Som vanligt ser det så enkelt ut.
Quote from j sollerman on 20 November 2009, 19:01Intervaller är bra för att få upp farten. Du kan ju testa att köra 100ingar med starttid på 2 min eller nåt över.
Intervaller är bra för att få upp farten. Du kan ju testa att köra 100ingar med starttid på 2 min eller nåt över.
Quote from Håkan Öhling on 20 November 2009, 20:14Utveckling inom simning kommer ofta i steg. Jag tror att det beror på att det är så många delar som samspelar. Springer man är det ju i stort sett bara att stärka benen eller "lunrna" och träna på att springa fortare. När man simmar måste man få balans i
Utveckling inom simning kommer ofta i steg. Jag tror att det beror på att det är så många delar som samspelar. Springer man är det ju i stort sett bara att stärka benen eller "lunrna" och träna på att springa fortare. När man simmar måste man få balans i
Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 20:35Tack för många bra tips. Ska testa redan imorn! (H:)
Tack för många bra tips. Ska testa redan imorn! (H:)
Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 21:08Tänk på att du måste ha bra teknik. Annars tränar du bara in den dåliga simtekniken ännu "bättre"!
Tänk på att du måste ha bra teknik. Annars tränar du bara in den dåliga simtekniken ännu "bättre"!