Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningAvstannad utveckling
You need to log in to create posts and topics.

Nu har jag testat. Höga armbågar gav bra resultat. Minskade faktiskt med 15 sek / 100m. Nu är jag kanske nått på spåren?? (V)

Det är bra! Vad gör du för tid på 100 fritt?

Simmar man bassäng finns det ganska mycket tid att tjäna på vändningar.

Jag ligger på 1:30 per hundring... i fantasin... nej men det är mitt mål. Nu är det 1:45 (utan voltvändning).

Mycket att det som jag tror att jag har gjort fel är:

- för stora bensparkar
- ben/fötter inte tillräckligt tätt (saxar med benen vid rotation

En voltvändning behöver inte alls vara snabb. Om man inte kan göra den perfekt, kan en "vanlig" handvändning vara snabbare. Däremot ser det ju häftigare ut med en voltvänding! 🙂

Vid en voltvändning får man in mindre luft som kan vara till nackdel. En k

Det är mycket enklare att voltvända än det ser ut. De flesta blir snabbare efter 10-20 vändningar. Hemligheten är hög fart in i vändningen och tryck in fötterna i väggen. Sen är det lite justering så man kommer rakt ut men det är bara att öva...

Jag har lite problem att göra streamline och nåt armtag efter voltvändningen, vill gärna upp och andas direkt. Men de är väl en träningssak de med.
1:30 är väl helt okej. Jag vill kapa 10 sekunder till innan april så jag är nere på 1:05.

Vilken dröm att få kapa 15 sek förresten!
Det skulle ju motsvara en minut på 1 km löpning 🙂

Ja just det ja!
Inte illa marschat då!

Men så är det ju med allting, ju sämre man är desto bättre förbättringspotential. Men det blir ju svårare och svårare... ligger man och simmar 100 ingar på 1:05 så känns det som om man inte behöver lägga mer krut på simning. Om man inte ska satsa på simtä