Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Det skulle vara bra att kunna justera skala eller min/max-värden på axlar på träningsdiagram speciellt tempo-axeln som nu går från 0 min/km till 25 min/km. För mig är det intressant spannet ca 4 min/km - 6:30 min/km.
Jag förstår att det blir plottrigt om

Spannet justerar sig ju självt efter vad DU har för siffror i din input så... Iaf gör MINA diagramspann det?

Jaså! Kan du peka på ett sånt pass i din träning?
Mina verkar vara konstanta.

Ditt problem är kanske att om du startar från stillastående så är ju tempot vid första punkten som klockan reggar så lågt som 25 min/km?

Jag får helt olika värden på axeln för hastighet om jag kikar på löpning (vilket i mitt fall är LÅNGSAMT skit), cykling eller simning.
Kanske du också kan göra någon sån jämförelse?

Kan det möjligen vara så att det är olika axlar för olika kategorier men sen samma oavsett hur passet sett ut? Eller menar ni att era tempo-axlar justeras varje gång efter hur fort det gått?

Nej, om man tex tar axel för tid (antal minuter) så ändrade den sig helt klart när jag hade lagt FLER minuter på exvis löpning i några veckor.

Hmm, jag skulle nog ha varit tydligare med vilket diagram det gäller. Det är diagrammen som skapas om man laddat upp puls/gps-data från tex en Garmin, inte "Visa i diagram"-diagram.

Dvs: Min träning/Visa i kalender/Visa (på ett utvalt träningspass) och s

Om du tittar på första punkten så ser den ut att vara riktigt hög, upp mot 25 så det är nog inte "fel" av funbeat att visa din graf så.

jag försökte säga samma sak som Andreas 🙂

Men jag förstår ändå ditt önskemål; startar man från stillastående vill man kanske bortse från första punkten så att skalan blir läsbar!

12