Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 13:53Man kan fixa och trixa på en massa olika sätt. Grundproblemet är att även om tempot (min/km) är en lätt storhet att räkna i när man springer så är den fysikaliskt degenererad - vilket innebär att tempot går mot oändligheten när man stannar.
Hastighet so
Man kan fixa och trixa på en massa olika sätt. Grundproblemet är att även om tempot (min/km) är en lätt storhet att räkna i när man springer så är den fysikaliskt degenererad - vilket innebär att tempot går mot oändligheten när man stannar.
Hastighet so
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 14:00OK, nu ser jag att det är det som händer. Då blir det givetvis knepigare att automatiskt anpassa axlarna. En del vill kanske visa all data medan andra skulle vilja filtrera bort extrema toppar.
Möjligen en zoom knapp under axeln?
OK, nu ser jag att det är det som händer. Då blir det givetvis knepigare att automatiskt anpassa axlarna. En del vill kanske visa all data medan andra skulle vilja filtrera bort extrema toppar.
Möjligen en zoom knapp under axeln?
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 14:26Ok. Jag försöker förklara igen:
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=2409e37071404c21b9d5b4d865b15fe6.jpg&Size=
Fiktiva data, första diagrammet visar tempo mot tid. Som nu på fb. Näst intill omöjligt att se att löparen efter pausen i mitten ök
Ok. Jag försöker förklara igen:
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=2409e37071404c21b9d5b4d865b15fe6.jpg&Size=
Fiktiva data, första diagrammet visar tempo mot tid. Som nu på fb. Näst intill omöjligt att se att löparen efter pausen i mitten ök
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 14:30Blir helt klart bättre, men jag skulle vilja skära vid tempon långsammare än tex 7 min/km. Den delen är väl oftast inte av intresse?
Blir helt klart bättre, men jag skulle vilja skära vid tempon långsammare än tex 7 min/km. Den delen är väl oftast inte av intresse?
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 14:31En zoom/axelväljarfunktion vore helt klart på sin plats i vilket fall som helst!
En zoom/axelväljarfunktion vore helt klart på sin plats i vilket fall som helst!
Quote from Elias Engqvist on 21 June 2010, 19:00Peter: Min fru skulle bli rätt ledsen om hon läste det där - hennes komforttempo är nog c:a 7:00/km
Det är kanske bättre om man själv får välja!
Edit: Särskrivning - huuh!
Peter: Min fru skulle bli rätt ledsen om hon läste det där - hennes komforttempo är nog c:a 7:00/km
Det är kanske bättre om man själv får välja!
Edit: Särskrivning - huuh!
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 19:48Ja, valfrihet är bäst. Jag vill inte bortskuren bara för att jag inte springer tillräckligt snabbt men det verkar inte som sånt här prioriteras. Det är visst viktigare med gilla-knappar och annat fluff.
Ja, valfrihet är bäst. Jag vill inte bortskuren bara för att jag inte springer tillräckligt snabbt men det verkar inte som sånt här prioriteras. Det är visst viktigare med gilla-knappar och annat fluff.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 07:46Valfrihet är bäst men bökigast i GUIet.
Valfrihet är bäst men bökigast i GUIet.