Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Man kan fixa och trixa på en massa olika sätt. Grundproblemet är att även om tempot (min/km) är en lätt storhet att räkna i när man springer så är den fysikaliskt degenererad - vilket innebär att tempot går mot oändligheten när man stannar.

Hastighet so

OK, nu ser jag att det är det som händer. Då blir det givetvis knepigare att automatiskt anpassa axlarna. En del vill kanske visa all data medan andra skulle vilja filtrera bort extrema toppar.
Möjligen en zoom knapp under axeln?

Ok. Jag försöker förklara igen:

BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=2409e37071404c21b9d5b4d865b15fe6.jpg&Size=

Fiktiva data, första diagrammet visar tempo mot tid. Som nu på fb. Näst intill omöjligt att se att löparen efter pausen i mitten ök

Blir helt klart bättre, men jag skulle vilja skära vid tempon långsammare än tex 7 min/km. Den delen är väl oftast inte av intresse?

En zoom/axelväljarfunktion vore helt klart på sin plats i vilket fall som helst!

Peter: Min fru skulle bli rätt ledsen om hon läste det där - hennes komforttempo är nog c:a 7:00/km

Det är kanske bättre om man själv får välja!

Edit: Särskrivning - huuh!

Ja, valfrihet är bäst. Jag vill inte bortskuren bara för att jag inte springer tillräckligt snabbt men det verkar inte som sånt här prioriteras. Det är visst viktigare med gilla-knappar och annat fluff.

Valfrihet är bäst men bökigast i GUIet.

12