Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBöcker om cykelträning
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej alla!

Tänkte jag skulle köpa en eller ett par träningsböcker om cykling.
Jag är inte jätteseriös, men vill gärna få lite bättre struktur i min träning än jag har idag, då jag i princip kör två olika slags rundor, långt och långsamt eller kortare och

Om jag får komma med en liten tanke, så börja kör MTB på tuffa stigar så får du den träningen men det är mycket roligare. Jag märker tydlig förbättring.
Böckerna kan dock säkert ge mycket bra tips också!

På min hemsida om motionscykling har jag några tips:
http://msaweb.se/Cykel/books/books.htm

Ja, du är helt rätt ute angående Joe Friel. Jag personligen anser att The Cyclist Training Bible är det ultimata träningboken för cyklister. (t+)

"Gurun" Joe Friel´s egen blogg:

http://www.trainingbible.com/joesblog/blog.html

Recension från Daily Pelet

Har inget boktips, men som vanligt finns det alltid något att tillgå på YouTube 🙂

Måste också haka på tipset om MTB. Så länge man har tillgång till lite k

Jag läser inte träningsböcker men min man läser desto fler, här kommer hans favoriter.
Total heart rate training, Joe Friel
Puls och laktatbaserad träning, Johnny Nilsson
Base building for cyclists, Thomas Chapple

Hoppas det kan vara nåt för dig att läsa

Hej igen!

Tack för alla tips. Får överväga att slänga på MTB-däck på pendlarhojen igen då 🙂
Har nu beställt bland annat Friel, så nu har jag något att göra i hängmattan i sommar.

Mvh Janne

Nu har du ju redan beställt, men att jag själv har cyklat i en massa år för att först nu köpa Joe Friels bok, det ångrar jag, extremt mycket info i den. Har nu kommit drygt halvvägs. Rekommenderas varmt!

Då ser jag ännu mer fram emot att få läsa den!

Jag har bara bläddrat lite i den än så länge. Joe Friels bok alltså. Men är den inte väldigt mycket inriktad på seriösa tävlingscyklister? Men det kanske finns mycket matnyttigt för motionscyklister som vill bli snabbare också?

12