Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBålstyrka cykel
You need to log in to create posts and topics.

12

Karpaltunnelsyndrom brukar främst ge domningar i de tre mellersta fingrarna men vid större ansträngningar kan hela handen domna. Jag opererade ena handen för för 17-18 år sedan, körde motocross och bland crossåkare är det rätt vanligt. Men då var det rätt

Tack, tack Stefan. Skrev inte detta för snyft snyft synd om mig, utan för att dela med mig av erfarenhet. Efter alla krascher på mina hojar är jag van att operera defekter. Är det inte nyckelbenet på ena sidan så är det knäna, käken/tänderna eller nu hand

Jag har också svårt att förstå att man ska kunna ta bort händerna från styret med samma sittställning... Kan det vara en myt - eller en pedagogisk omskrivning för att avlasta händer genom att använda bålstyrkan; ungefär som i bilkörning tänka att man har

Testade att släppa styret idag på jobbpendlingen, det går alldeles utmärkt om du spänner precis hela bålen. En lite högre sittställning blir det nog, jag ligger inte med näsan vid styret men sitter långt ifrån rakt upp. Men spände magen väldigt mycket. oc

lägg upp en filmklipp på hur du cyklar om du vill få ett svar som kanske kan ge något.

12