Quote from Guest on 21 January 2011, 18:25Hejsan, så var jag tillbaka här igen. 🙂
Liten fråga: Jag har ju inte tränat så värst mycket alls på några månader, drygt 4-5 månader. Borde jag börja om från 0 nu med löpningen? Alltså köra ett nybörjarprogram för att komma upp i 5 km igen?
Eller våga
Hejsan, så var jag tillbaka här igen. 🙂
Liten fråga: Jag har ju inte tränat så värst mycket alls på några månader, drygt 4-5 månader. Borde jag börja om från 0 nu med löpningen? Alltså köra ett nybörjarprogram för att komma upp i 5 km igen?
Eller våga
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 18:35Välkommen tillbaka! Undrade lite vart du tagit vägen!
Du kommer säkert att få råd av mer erfarna löpare, men spontant skulle _jag_ säga att du bör börja lugnt! Men inte tror jag att du behöver "bygga upp" från 0 till 5 km igen. Eftersom en del av den "res
Välkommen tillbaka! Undrade lite vart du tagit vägen!
Du kommer säkert att få råd av mer erfarna löpare, men spontant skulle _jag_ säga att du bör börja lugnt! Men inte tror jag att du behöver "bygga upp" från 0 till 5 km igen. Eftersom en del av den "res
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 18:37Tack. Jag det ska bli kul att köra igång igen, ett alldeles för långt uppehåll.
Tack. Jag det ska bli kul att köra igång igen, ett alldeles för långt uppehåll.
Quote from Funbeat user on 22 January 2011, 23:45Jag önskar jag vore lika klok som ni. Jag brukar inte ha problem att springa 5 km efter en längre periods uppehåll, men så kommer jag inte upp i några högre hastigheter heller. Lycka till med träningen. 🙂
Jag önskar jag vore lika klok som ni. Jag brukar inte ha problem att springa 5 km efter en längre periods uppehåll, men så kommer jag inte upp i några högre hastigheter heller. Lycka till med träningen. 🙂
Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 00:17Tycker att det är lite överdrivet med procent ökning hit och dit... Jag är övertygad om att man själv vet bäst vad ens kropp klarar och hur mycket man kan springa innan saker börjar gå sönder...
Har upplevt få träningspass som inte resulterat i stelhet e
Tycker att det är lite överdrivet med procent ökning hit och dit... Jag är övertygad om att man själv vet bäst vad ens kropp klarar och hur mycket man kan springa innan saker börjar gå sönder...
Har upplevt få träningspass som inte resulterat i stelhet e
Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 16:34Jag har också haft ett längre uppehåll pga graviditet och nyföddhetsperiod/ammande och sånt 😉
Jag hade för vana att springa 30-40 km / vecka (i perioder lite mindre) under ca 8 års tid. När jag blev gravid drog jag ned på tempo och km, till ingenting si
Jag har också haft ett längre uppehåll pga graviditet och nyföddhetsperiod/ammande och sånt 😉
Jag hade för vana att springa 30-40 km / vecka (i perioder lite mindre) under ca 8 års tid. När jag blev gravid drog jag ned på tempo och km, till ingenting si
Quote from Elias Engqvist on 23 January 2011, 23:43Jag tycker att du ska gå direkt till 3 ggr i veckan då du kan men ta det lite lugnt i början! På en gång i veckan kommer du inte att förbättras utan bara ha ont i kroppen en gång i veckan!
Jag tycker att du ska gå direkt till 3 ggr i veckan då du kan men ta det lite lugnt i början! På en gång i veckan kommer du inte att förbättras utan bara ha ont i kroppen en gång i veckan!
Quote from Bjarne Lewin on 24 January 2011, 08:22@Mia!
Var det inte du som hade en stressfraktur! Jag tror att det bästa för dig i såfall är att börja om på samma sätt som du gjorde efter stressfrakturen så att du slipper få en till!
Lycka till (L)
@Mia!
Var det inte du som hade en stressfraktur! Jag tror att det bästa för dig i såfall är att börja om på samma sätt som du gjorde efter stressfrakturen så att du slipper få en till!
Lycka till (L)
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 08:36Menar du inte "börja om på ett ANNAT sätt så du slipper få en stressfraktur till"? 😉
Menar du inte "börja om på ett ANNAT sätt så du slipper få en stressfraktur till"? 😉
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 11:00Bra att någon tycker att jag ska börja med 3 ggr i veckan i alla fall. När man läser om ökning av träningsmängd står det - öka med 10% i veckan. Då skulle det ta väldigt lång tid att komma upp i 30-40 km/vecka igen. Från mina nuvarande 8 km.
Jag inleder
Bra att någon tycker att jag ska börja med 3 ggr i veckan i alla fall. När man läser om ökning av träningsmängd står det - öka med 10% i veckan. Då skulle det ta väldigt lång tid att komma upp i 30-40 km/vecka igen. Från mina nuvarande 8 km.
Jag inleder