Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

För en och en halv vecka sedan rev jag upp några centimeter av fotsulan på en uppstickande spik när jag gick barfota på en spång. Det har läkt fint och jag planerar att springa ett 8-milslopp till helgen. Jag har klippt bort den gamla huden, så nu finns d

Ja, efter fjällultran förra månaden så trillade en 2x3 cm bit av vänster häl bort. Under var det röd tunn hud. Det såg så otäckt ut att jag snabbt tappade över med ett tjockt läger Leukoplast (den bruna på röd rulle). Efter det kunde jag springa på som va

Ja, då tejpar jag på ett lager på tåget ner, så är nog allt frid och fröjd. Det ska bli spännande att springa längs skånes stränder. Vi ses!

Tejpa riktigt ordentligt med Leukoplast! Ny hud är väldigt känslig och skadas lätt.
När du tejpat, se till att värma dit tejpen med handen. Håll en bra stund med handen över tejpen du sätter dit. Var noga med att klippa bort överflödig plast och se till a

Ett ytterligare litet tips! Dra inte bort tejpen medans fötterna är blöta. Då kan det hända intressanta saker som inte är så trevligt. (#) torka upp dem ordentligt efter och ta sen borttagningen.

Liknande har hänt mig. Tycker compeed är oerhört bra, dock aldrig sprungit i närheten av destanser upp emot 8 mil i dessa fallen.

Jag kom dessvärre bara fem mil innan jag blev tvungen att bryta. Nu var det inte på grund av foten, utan för att jag fick ont i knät. Men. När jag tänker på det så här i efterhand kan faktiskt knäsmärtan ha berott på min gamla skada. Jag tänkte inte på de