Quote from Guest on 5 October 2008, 14:22Hej forumet!
Jag kom igång med löpträning under sommaren, och springer nu ca 2 - 2,5 mil i veckan. Mina mål med träningen är främst att minska midjemåttet, och ta reda på om det finns nån "Adonis" under allt det mjuka... samt att klara Göteborgsvarvet 200
Hej forumet!
Jag kom igång med löpträning under sommaren, och springer nu ca 2 - 2,5 mil i veckan. Mina mål med träningen är främst att minska midjemåttet, och ta reda på om det finns nån "Adonis" under allt det mjuka... samt att klara Göteborgsvarvet 200
Quote from Funbeat user on 5 October 2008, 14:32Japp, du bör variera din träning, då ger det bättre resultat. Sätt upp ett träningsprogram som består av intervaller (eller fartlekar), distans, tempo, backlöpning osv. Tränar du 4-5 gånger i veckan så skall varje pass vara något som du inte har tränat in
Japp, du bör variera din träning, då ger det bättre resultat. Sätt upp ett träningsprogram som består av intervaller (eller fartlekar), distans, tempo, backlöpning osv. Tränar du 4-5 gånger i veckan så skall varje pass vara något som du inte har tränat in
Quote from Funbeat user on 5 October 2008, 17:22Om midjan är stor kanske det finns många extra kilo. I det läget kan intervall och backträning vara för belastande.
Just nu kan det vara bättre att sakta vänja sig vid mer mängd och ta snabblöpningen senare.
Om midjan är stor kanske det finns många extra kilo. I det läget kan intervall och backträning vara för belastande.
Just nu kan det vara bättre att sakta vänja sig vid mer mängd och ta snabblöpningen senare.
Quote from Funbeat user on 5 October 2008, 17:56Ja! När jag började springa en gång för många år sedan (började på noll, ingen kondis alls) så sprang jag alltid samma 5km runda påsamma sätt. Det gick bra ett par år, sedan plande utveckligen ut. Ja, den gick rent av bakåt. Först efter att jag hittade en
Ja! När jag började springa en gång för många år sedan (började på noll, ingen kondis alls) så sprang jag alltid samma 5km runda påsamma sätt. Det gick bra ett par år, sedan plande utveckligen ut. Ja, den gick rent av bakåt. Först efter att jag hittade en
Quote from Funbeat user on 5 October 2008, 18:15Jag håller med Peter L - har man börjat med löpning nu i somras och dessutom har lite övervikt att tampas med bör man nog vänta med intervaller, backträning etc. "Vanlig löpning" biter gott på övervikt, däremot behöver man ju förr eller senare variera löp
Jag håller med Peter L - har man börjat med löpning nu i somras och dessutom har lite övervikt att tampas med bör man nog vänta med intervaller, backträning etc. "Vanlig löpning" biter gott på övervikt, däremot behöver man ju förr eller senare variera löp
Quote from ellen olsson on 5 October 2008, 18:38Jag tycker att ni missar en viktig aspekt: Det blir roligare om man varierar träningen och det kan vara ytterst värdefullt för att upprätthålla kontinuiteten.
Jag tycker att ni missar en viktig aspekt: Det blir roligare om man varierar träningen och det kan vara ytterst värdefullt för att upprätthålla kontinuiteten.
Quote from Funbeat user on 5 October 2008, 20:30Tack för tipsen! Jag har inte så många extrakilon att bära på, men 4 kg vill jag droppa. Känslan är att det kommer blir roligare med intervallträning när man är nere på sin "rätta" vikt. Bästa fettförbränningen är väl att springa i lugnt tempo, så att int
Tack för tipsen! Jag har inte så många extrakilon att bära på, men 4 kg vill jag droppa. Känslan är att det kommer blir roligare med intervallträning när man är nere på sin "rätta" vikt. Bästa fettförbränningen är väl att springa i lugnt tempo, så att int
Quote from Funbeat user on 6 October 2008, 06:54Ja, lägg gärna ut din träning. Och du bränner faktiskt mer fett ju hårdare du tränar. Kan rekommendera lite styrketräning också för att få igång fettförbränningen.
Ja, lägg gärna ut din träning. Och du bränner faktiskt mer fett ju hårdare du tränar. Kan rekommendera lite styrketräning också för att få igång fettförbränningen.
Quote from Funbeat user on 14 October 2008, 16:58Variation av intensitet, längd och plats ser jag som viktigt för att jag inte ska tröttna. De träningsprogram jag läst brukar också vara noga med variation, men då för att man ska utvecklas mer. Enklast är nog att springa lite längre en gång i veckan, och
Variation av intensitet, längd och plats ser jag som viktigt för att jag inte ska tröttna. De träningsprogram jag läst brukar också vara noga med variation, men då för att man ska utvecklas mer. Enklast är nog att springa lite längre en gång i veckan, och
Quote from Funbeat user on 14 October 2008, 19:13Variation gör träningen mer effektiv och är dessutom roligt, så även om man är otränad och överviktig så kan man köra tex intervaller och backe. Är man mycket överviktig måste man självklart välja en rimlig nivå. Det kan helt enkelt handla om att GÅ i oli
Variation gör träningen mer effektiv och är dessutom roligt, så även om man är otränad och överviktig så kan man köra tex intervaller och backe. Är man mycket överviktig måste man självklart välja en rimlig nivå. Det kan helt enkelt handla om att GÅ i oli