Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonbörja med triathlon
You need to log in to create posts and topics.

hejhej, tja som rubriken lyder så är jag sugen på att börja med triathlon, och har ett gäng frår. Säker på att jag inte är den första, och inte sista heller som ställer dessa frår här på forumet, men känner att jag måste endå (inte hittat nåt som gett sva

Hej
Triathlon är kul , så det kommer du inte att ångra.

Om jag ser rätt på din profil bor du i Varberg. Kollade på triathlonförbundets hemsida och hittade en klubb i Varberg: IF Broms tri-team, Varberg, kontaktperson Martin Broms 0340-62 33 22, mail ma

TACK för hjälpen Anders! uppskattas super mycket! Kontaktar han Martin Broms. Tack igen!

Min spontana fråga blir: Varför vill du göra en ironman? Din beskrivning får det att låta som att du inte är så intresserad av uthållighetsidrott, eller vill låta konditionsträningen ta speciellt mkt tid? Vill du kunna genomföra på ett bra sätt, kommer du

Hej, håller med Zandra att det är viktigast att börja träna alla tre dicipliner. Sen kan du anmäla dig till en sprint/olympisk och köra på. Triathlon är inget konstigt bara simma, cykla och kuta i samma tävling. Det är ju det som är charmen. Plocka ner tä

Philip! Kontakta Martin! Han har söner i din ålder som oxå håller på med Triathlon. Då kan du kanske få jämnåriga träningskompisar i Varberg med ett lämpligt upplägg för just din ålder oxå:-)
Lycka till!

Är väl inte konstig om man sätter upp Ironman som mål i livet? O jag tycker inte att man måste satsa på att träna massor av teknik. För mig handlade min järnman om att träna långa pass i låg fart, och hålla fast vid målet. Pannben helt enkelt. Triathlon p

okej nice, TACK alla! håller med anders, ser inget fel me å ha ironman som ett mål här i livet. har en hel del mål som jag satt upp (bungyjump, volta med vindsurfing bräda, fallskärmshoppning etc.)
i alla fall så spinnar regelbundet, även pratat med några