Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej alla!

Jag skall springa LL om mindre än två veckor och sprang årets första löppass igår. Det blev 10 km på 48 min dvs lugnt och fint. Jag skulle behöva förslag på hur jag bör lägga upp löpträningen den korta tid som är kvar, mest för att inte skada

Spring 18 km imorgon och 25 km på fredag. Tempo över 5min/km. Återkom. 🙂

Du tror inte det blir för mycket på en gång för senor och leder?

Tveksamt om du hinner göra något med senor och leder. Dina muskler kanske vänjer sig lite på två veckor, men mer blir det nog inte. (och bara för att jag sa det kommer du säkert klå mig på LL...)

Känns det OK nu efter 10, så pröva 18 nästa gång. Vila en

Hoppas att musklerna vänjer sig då jag har träningsvärk i låren idag. Jag provar dina råd och hoppas det håller (har sprungit mycket förut men gick då sönder hela tiden varför jag bytte till cykel). Anledningen till LL är att hustrun skall få sällskap.

Om du har lätt för att gå sönder avråder jag dig från att springa LL alls med den här uppladdningen.

Jag tycker inte det finns någon anledning att testa springa långt så här nära inpå loppet. Helst inte om du är otränad när det gäller löpning.
Om du inte klarar springa långt nu; vad vinner du på det? Det kan du ju lika väl få reda på när det är dags. Och

Om man är ovan tror jag faktiskt ett eller två långpass kan förbättra chanserna. Det förutsätter förstås att man klarar det utan att gå sönder, och kan vila efteråt.

Som medborgare i landet Lagom tror jag att jag väljer ett mellanting mellan era synpunkter. Något längre pass i helgen (16-20 km) men i övrigt lär det nog bli milpass i lagom tempo dvs 4.30-4.45. Får ju inte heller bli för taggad då jag står i sista start