Quote from Guest on 10 May 2010, 15:19Jag har börjat springa igen för en månad sen efter 1 års uppehåll pga skada. Springer nu 22 minuter i veckan uppdelat på 2 pass men har börjat fundera på om det är bättre att räkna i km istället? Då spelar ju inte farten lika stor roll. Har ingen aning vi
Jag har börjat springa igen för en månad sen efter 1 års uppehåll pga skada. Springer nu 22 minuter i veckan uppdelat på 2 pass men har börjat fundera på om det är bättre att räkna i km istället? Då spelar ju inte farten lika stor roll. Har ingen aning vi
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 15:29Hej!
Jag tror det viktigaste är att få in en kontinuitet i sin träning. Det kan vara t.ex. 3 ggr i veckan eller så. Mitt förslag är:
Mån: Vila
Tis: Röra sig 25 minuter (Löpning eller gång eller mix)
Ons: Vila
Tor: Röra sig 25 minuter (Löpning eller gång
Hej!
Jag tror det viktigaste är att få in en kontinuitet i sin träning. Det kan vara t.ex. 3 ggr i veckan eller så. Mitt förslag är:
Mån: Vila
Tis: Röra sig 25 minuter (Löpning eller gång eller mix)
Ons: Vila
Tor: Röra sig 25 minuter (Löpning eller gång
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 07:21Bra program!
(L)
Bra program!
(L)
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 10:18Det lät som ett bra program! Kör ungefär 40-45 min varvat gång och löpning 2 ggr i veckan. Räcker det med 2 ggr i veckan? Har väldigt svårt att hinna 3 ggr pga annan träning 🙁
Det lät som ett bra program! Kör ungefär 40-45 min varvat gång och löpning 2 ggr i veckan. Räcker det med 2 ggr i veckan? Har väldigt svårt att hinna 3 ggr pga annan träning 🙁
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 10:20Du blir vad du tränar!
(L)
Du blir vad du tränar!
(L)
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 21:08Vad är den andra träningen för något?
För att få liiite resultat tror jag man bör lägga c:a 3 pass löpning i veckan varav 1 pass kan vara ett styrkepass relaterat till löpning.
Vad är den andra träningen för något?
För att få liiite resultat tror jag man bör lägga c:a 3 pass löpning i veckan varav 1 pass kan vara ett styrkepass relaterat till löpning.
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 09:11Cykling (racer) +spinning 4 ggr/vecka och styrketräning 1-2 ggr/vecka. Hade tänkt börja springa oftare så fort jag kommit upp i fler km/per vecka.
Cykling (racer) +spinning 4 ggr/vecka och styrketräning 1-2 ggr/vecka. Hade tänkt börja springa oftare så fort jag kommit upp i fler km/per vecka.
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 22:57Kan du byta ut något cykel eller spinning pass med löpning?
Kan du byta ut något cykel eller spinning pass med löpning?
Quote from Funbeat user on 13 May 2010, 07:00Jo absolut! Så fort jag kommer upp i åtminstone 40 minuter i veckan. Annars blir två av passen bara fem minuter löpning och det känns inte kul att skippa ett riktigt träningspass för det. Men sen så!
Jo absolut! Så fort jag kommer upp i åtminstone 40 minuter i veckan. Annars blir två av passen bara fem minuter löpning och det känns inte kul att skippa ett riktigt träningspass för det. Men sen så!
Quote from Funbeat user on 13 May 2010, 14:59Du skriver att du springer 22 min uppdelat på 2 pass. Menar du att du har ett löppass som är på 11 min, eller kompletterar du passet med något annat (typ gång)?
Du skriver att du springer 22 min uppdelat på 2 pass. Menar du att du har ett löppass som är på 11 min, eller kompletterar du passet med något annat (typ gång)?