Quote from Guest on 4 September 2010, 13:40Jag ska precis börja cykla till mitt nya jobb, och då måste jag korsa Kungsholmen (Sthlm), dvs åka mellan Västerbron och St Eriksbron. Hur gör jag detta på bästa sätt? Det känns inte som att det finns några självklara alternativ och att prova alla möjliga
Jag ska precis börja cykla till mitt nya jobb, och då måste jag korsa Kungsholmen (Sthlm), dvs åka mellan Västerbron och St Eriksbron. Hur gör jag detta på bästa sätt? Det känns inte som att det finns några självklara alternativ och att prova alla möjliga
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 13:50Jag skulle ta rörstrandsgatan ner mot Karlberg för att sedan ta Huvudstabron borta vid Pampas. Då kommer du in via Kristineberg och har bra cykelbana på rätt sida om Västerbron. Undviker många bilar och rödljus.
Jag skulle ta rörstrandsgatan ner mot Karlberg för att sedan ta Huvudstabron borta vid Pampas. Då kommer du in via Kristineberg och har bra cykelbana på rätt sida om Västerbron. Undviker många bilar och rödljus.
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 18:30Söderut: Från St Eriksgatan ta Fleminggatan till höger och sedan Mariebergsgatan till vänster fram till Västerbron. Denna väg är smidigare och mindre krånglig än via Fridhemsplan. Denna väg lämpar sig ej i motsatt rikning. Då föreslår jag: Från Västerbron
Söderut: Från St Eriksgatan ta Fleminggatan till höger och sedan Mariebergsgatan till vänster fram till Västerbron. Denna väg är smidigare och mindre krånglig än via Fridhemsplan. Denna väg lämpar sig ej i motsatt rikning. Då föreslår jag: Från Västerbron
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 19:33Kör som 4an gör, med lite undantag. Korsningen S:t Eriks/Drottningholmsv är kass söderut.
Det rullar på rätt bra över Kungsholmen. Stor skillnad jmf med S:t Eriksplan där det känns som det ALLTID är rött när man cyklar norrut längs S:t Eriksgatan
Kör som 4an gör, med lite undantag. Korsningen S:t Eriks/Drottningholmsv är kass söderut.
Det rullar på rätt bra över Kungsholmen. Stor skillnad jmf med S:t Eriksplan där det känns som det ALLTID är rött när man cyklar norrut längs S:t Eriksgatan
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 00:44Västerbron (över rålambshovsparken) - drottningholmsvägen - st eriksgatan.
Västerbron (över rålambshovsparken) - drottningholmsvägen - st eriksgatan.
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 17:20Tack för tips! Jag får prova mig fram lite. Mariebergsgatan, låter som ett bra alternativ; varför funkar inte det när man kör norrut?
Tack för tips! Jag får prova mig fram lite. Mariebergsgatan, låter som ett bra alternativ; varför funkar inte det när man kör norrut?
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 20:36Då måste du korsa drottningholmsvägen. Mycket lättare att bara följa med strömmen.
Då måste du korsa drottningholmsvägen. Mycket lättare att bara följa med strömmen.
Quote from Funbeat user on 6 September 2010, 18:33Varför vägen via Marienergsgatan inte är lika bra norrut är att man då måste göra en komplicerad vänstersväng Fleminggatan-St Eriksgatan.
Varför vägen via Marienergsgatan inte är lika bra norrut är att man då måste göra en komplicerad vänstersväng Fleminggatan-St Eriksgatan.
Quote from Funbeat user on 7 September 2010, 13:10Kör så här så slipper du all trafik och elände vid Fridhemsplan!
http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=518444
(Ett förtydligande: direkt efter bron när du svänger höger cyklar du uppe på terassen, inte nere vid Kungsholms strand som det kanske
Kör så här så slipper du all trafik och elände vid Fridhemsplan!
http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=518444
(Ett förtydligande: direkt efter bron när du svänger höger cyklar du uppe på terassen, inte nere vid Kungsholms strand som det kanske
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 14:58Den vägen som Lasse H beskriver är min favoritväg. Efter att ha varit nära att bli påkörd ett par ggr och nära att cykla på fotgängare som klivit rakt ut på cykelbanan ett par ggr så undviker jag St eriksgatan så länge det är möjligt.
Den vägen som Lasse H beskriver är min favoritväg. Efter att ha varit nära att bli påkörd ett par ggr och nära att cykla på fotgängare som klivit rakt ut på cykelbanan ett par ggr så undviker jag St eriksgatan så länge det är möjligt.