Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 16:08Lasses väg är bra, men samtidigt är det en ganska stor omväg (inte för att det är dåligt att cykla långt...)
Lasses väg är bra, men samtidigt är det en ganska stor omväg (inte för att det är dåligt att cykla långt...)
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 20:39Jag har nu cyklat några gånger fram och tillbaka, och jag kör enligt Anders tips, åt båda hållen. Det funkar rätt bra. Problemet är att det är så många som cyklar och många som cyklar så långsamt (och då cyklar ju ändå jag inte särskilt snabbt...), och i
Jag har nu cyklat några gånger fram och tillbaka, och jag kör enligt Anders tips, åt båda hållen. Det funkar rätt bra. Problemet är att det är så många som cyklar och många som cyklar så långsamt (och då cyklar ju ändå jag inte särskilt snabbt...), och i
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 10:31Lena- Det problemet är återkommande vart man än cyklar i Stockholm. Så fort man kommer utanför tullarna så är cykelbanorna mycket bättre.
Lena- Det problemet är återkommande vart man än cyklar i Stockholm. Så fort man kommer utanför tullarna så är cykelbanorna mycket bättre.
Quote from Funbeat user on 14 September 2010, 19:47Johan: Testade terassvägen idag, det blev extrem lång väntan på grönt vid korsningen Fridhems/Flemingsgatan. Nåra "slöcyklister" som jag cyklat om uppe vid S:t eriksplan fick jag köra om en gång till när jag väl var ute på Flemingsgatan, det kändes fel!
Johan: Testade terassvägen idag, det blev extrem lång väntan på grönt vid korsningen Fridhems/Flemingsgatan. Nåra "slöcyklister" som jag cyklat om uppe vid S:t eriksplan fick jag köra om en gång till när jag väl var ute på Flemingsgatan, det kändes fel!
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 08:08Ambjörn, har inte reflekterat över att det kan uppkomma jobbiga rödljussituationer där. Jag tror dock att man kan komma till rätta med det genom att köra Alströmergatan och Arbetargatan istället!
Ambjörn, har inte reflekterat över att det kan uppkomma jobbiga rödljussituationer där. Jag tror dock att man kan komma till rätta med det genom att köra Alströmergatan och Arbetargatan istället!
Quote from Lena O on 15 September 2010, 08:19Är inte alla rödljus jobbiga? 😉
Är inte alla rödljus jobbiga? 😉
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 12:27Johan: skall testas. Förhoppningsvis är det inget ljus i det korset?
Gazzah: Absolut. Och vissa rödljus är man väldigt frestad att bryta mot sin egna princip att aldrig köra mot rött 🙂
Johan: skall testas. Förhoppningsvis är det inget ljus i det korset?
Gazzah: Absolut. Och vissa rödljus är man väldigt frestad att bryta mot sin egna princip att aldrig köra mot rött 🙂
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 13:10Är osäker. I värsta fall kan man fortsätta till Igeldammsgatan och köra upp där. Korsningen Igeldammsgatan - Flemminggatan har med säkerhet inget rödljus iaf!
Är osäker. I värsta fall kan man fortsätta till Igeldammsgatan och köra upp där. Korsningen Igeldammsgatan - Flemminggatan har med säkerhet inget rödljus iaf!
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 20:21Det var väjningsplikt där, perfekt.
Men en fråga: ute på terassen så blir det lite smalt på slutet. Är det cykelbana eller endast för gångare?
Det var väjningsplikt där, perfekt.
Men en fråga: ute på terassen så blir det lite smalt på slutet. Är det cykelbana eller endast för gångare?
Quote from ellen olsson on 15 September 2010, 20:24Om det är många fotgängare där så är det garanterat en cykelbana.
Om det är många fotgängare där så är det garanterat en cykelbana.