Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Lasses väg är bra, men samtidigt är det en ganska stor omväg (inte för att det är dåligt att cykla långt...)

Jag har nu cyklat några gånger fram och tillbaka, och jag kör enligt Anders tips, åt båda hållen. Det funkar rätt bra. Problemet är att det är så många som cyklar och många som cyklar så långsamt (och då cyklar ju ändå jag inte särskilt snabbt...), och i

Lena- Det problemet är återkommande vart man än cyklar i Stockholm. Så fort man kommer utanför tullarna så är cykelbanorna mycket bättre.

Johan: Testade terassvägen idag, det blev extrem lång väntan på grönt vid korsningen Fridhems/Flemingsgatan. Nåra "slöcyklister" som jag cyklat om uppe vid S:t eriksplan fick jag köra om en gång till när jag väl var ute på Flemingsgatan, det kändes fel!

Ambjörn, har inte reflekterat över att det kan uppkomma jobbiga rödljussituationer där. Jag tror dock att man kan komma till rätta med det genom att köra Alströmergatan och Arbetargatan istället!

Är inte alla rödljus jobbiga? 😉

Johan: skall testas. Förhoppningsvis är det inget ljus i det korset?

Gazzah: Absolut. Och vissa rödljus är man väldigt frestad att bryta mot sin egna princip att aldrig köra mot rött 🙂

Är osäker. I värsta fall kan man fortsätta till Igeldammsgatan och köra upp där. Korsningen Igeldammsgatan - Flemminggatan har med säkerhet inget rödljus iaf!

Det var väjningsplikt där, perfekt.

Men en fråga: ute på terassen så blir det lite smalt på slutet. Är det cykelbana eller endast för gångare?

Om det är många fotgängare där så är det garanterat en cykelbana.