Quote from Guest on 30 April 2014, 20:28Som långlöpare bjuds man på många minnesvärda naturupplevelser. Det som hände mig alldeles i slutet av söndagens långpass är nog en av de häftigare episoderna jag har upplevt. Stötte på en fjolårsälgkalv som var väldigt ouppmärksam och jag sprang upp i lä
Som långlöpare bjuds man på många minnesvärda naturupplevelser. Det som hände mig alldeles i slutet av söndagens långpass är nog en av de häftigare episoderna jag har upplevt. Stötte på en fjolårsälgkalv som var väldigt ouppmärksam och jag sprang upp i lä
Quote from Lisa Bringhed on 30 April 2014, 20:38OMG, snyggt! (t+)
OMG, snyggt! (t+)
Quote from Funbeat user on 1 May 2014, 13:29Riktigt fräckt 🙂
Riktigt fräckt 🙂
Quote from Funbeat user on 1 May 2014, 13:59Tycker faktiskt synd om älgen 🙁 Vad jag tror, speciellt på ett sådant öppet fält som ni var på, så är det klart som ett korvspad att den känner av din närvaro. Älgen trampar iväg för att komma ifrån dig och att du ska se att det är något man respekte
Tycker faktiskt synd om älgen 🙁 Vad jag tror, speciellt på ett sådant öppet fält som ni var på, så är det klart som ett korvspad att den känner av din närvaro. Älgen trampar iväg för att komma ifrån dig och att du ska se att det är något man respekte
Quote from Funbeat user on 1 May 2014, 14:58JH, man ser inte helheten på filmen. Det tog en god stund att ta fram mobilen m.m. och älgen (en nyligen bortstött fjolårskalv) varken såg, hörde eller kände min vittring pga vindriktningen.
Det man tydligt ser är just när den blir varse mig och det är d
JH, man ser inte helheten på filmen. Det tog en god stund att ta fram mobilen m.m. och älgen (en nyligen bortstött fjolårskalv) varken såg, hörde eller kände min vittring pga vindriktningen.
Det man tydligt ser är just när den blir varse mig och det är d
Quote from Funbeat user on 1 May 2014, 15:34Inget skämmas för. Var ju rent av bra för älgen. Den lärde sig att hålla koll bättre, för det kan ju vara rovdjur nästa gång. I vart fall syntes att den ställde sig och nyfiket kolla läget, konstatera att faran var låg, trava vidare. Skulle den uppfattat
Inget skämmas för. Var ju rent av bra för älgen. Den lärde sig att hålla koll bättre, för det kan ju vara rovdjur nästa gång. I vart fall syntes att den ställde sig och nyfiket kolla läget, konstatera att faran var låg, trava vidare. Skulle den uppfattat
Quote from Funbeat user on 1 May 2014, 20:30Min häftigaste naturupplevelse inträffade nu i november. Sprang ett terrängspår och snön hade just lagt sig på backen. Mörkt och bara min pannlampa. Då hörde jag vargar som ylandes kommunicerade med varandra cirka 400-500 meter bort. Hur häftigt som helst
Min häftigaste naturupplevelse inträffade nu i november. Sprang ett terrängspår och snön hade just lagt sig på backen. Mörkt och bara min pannlampa. Då hörde jag vargar som ylandes kommunicerade med varandra cirka 400-500 meter bort. Hur häftigt som helst
Quote from Funbeat user on 1 May 2014, 20:50Anders,
Självklart är det inte djurplågeri, det har jag aldrig sagt. Sa att jag tyckte synd om älgen bara, men det var nog bara ditt tok-rus mot älgen som irriterande mig lite, för det är riskfyllt/idiotiskt i min bok. Dock fin natur som tusan 🙂
Anders,
Självklart är det inte djurplågeri, det har jag aldrig sagt. Sa att jag tyckte synd om älgen bara, men det var nog bara ditt tok-rus mot älgen som irriterande mig lite, för det är riskfyllt/idiotiskt i min bok. Dock fin natur som tusan 🙂
Quote from Funbeat user on 1 May 2014, 22:19AR: Det är coolt! Hoppas vi får ha dem kvar i vår natur. Rikedom!
JH: Inte tokrusa. Lätt jogg & helt slut efter 3 h där ute. De halvtama korna & kvigorna i samma hage ska man däremot ha respekt för. Och det två ggr (!) jag stött på en tjur där ute lovar
AR: Det är coolt! Hoppas vi får ha dem kvar i vår natur. Rikedom!
JH: Inte tokrusa. Lätt jogg & helt slut efter 3 h där ute. De halvtama korna & kvigorna i samma hage ska man däremot ha respekt för. Och det två ggr (!) jag stött på en tjur där ute lovar
Quote from Funbeat user on 2 May 2014, 11:29Blanders, en äkta ölänning hade brottat omkull den och gjort shashlik hemma i skottkärran..
Soluppgångslöpning för en månad sedan.
BILD:http://www.funbeat.se/_uploads/morephotos/bd756a5ffc7843c8a6915efc52ee2c9d.jpg
Nä, det blev ingen shashlik.
Var alldel
Blanders, en äkta ölänning hade brottat omkull den och gjort shashlik hemma i skottkärran..
Soluppgångslöpning för en månad sedan.
BILD:http://www.funbeat.se/_uploads/morephotos/bd756a5ffc7843c8a6915efc52ee2c9d.jpg
Nä, det blev ingen shashlik.
Var alldel