Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Om jag har gogglarna lösare kommer de att ramla av, så det tror jag inte på.

De där Olanderswim skulle man kanske testa! Jag har kört med SealMask ett tag, men jag tycker de är lite onödigt stora. Det blir så mycket luft i dem att det påverkar mitt vatt

Jag har ett par BlueSeventy Vision, snart 5år gamla men funkar fortfarande utmärkt. Bekväma, bra synfält utan att för den skull bli stora, inga läckage och dessutom har jag även fått smällar på dom utan större problem

jag skulle gärna ser igoggles snart. med en liten bildskärm i en av simglasögon som man kan koppla till en Go-Pro kamera och slippa titta framåt 🙂

eller koppla den till funbeat app så man kan ser hastighet och var man simma...

Kan inte lägga in egen bild här tydligen så jag skickar dig Ryan via Facebook, jämförelse Olanders mot Malmström + bild på mig med dem på. Nu ser jag att Olanders bild gör glasen orättvist superstora.

Jag böjer mig för din enormt mycket större simerfaren

ja, på dina bilder ser de mycket mindre ut än på deras produkt bild.

och du har rätt, hur man själva upplever att de sitter är viktigaste. jag har simma med glasögon i Mälmstens design sedan 1991 och klara inte av att har något som helst kudde eller sug

Jag har simmat ute, både Medelhavet för någon månad sedan och i sjön och testat att helt enkelt köra med Malmstens vanliga för 60 kr. Fungerar hur bra som helst. Vill man vara litet coolare, kan man köpa ett par med spegelglas för 95 spänn. Varför göra d

Ha-ha, Lennart, kolla din egen post den 14 juni 2011 ovan. Läste den efter jag diskuterade med Ryan här.

Ed. För undvikande av missförstånd: Skrivet med glimten i det berömda ögat. Ser med respekt på din stora erfarenhet och vad du kan lära andra, men hä

Även solen har fläckar? 😉

Jag har också skaffat Malmsten. Upplevde att de också ger "panda-effekten". Tror min hud är ovanligt känslig. Jag är inte speciellt fåfäng, men det är inte jätteskoj att se ut som en mupp halva dan på jobbet.

Jag simmade en hel del med Olander Wide Screen Metallic förra sommaren och jag var positivt förvånad över hur bra passform de hade. De är stora men sitter smidigt ändå. Körde en tävling i dem och det var inga problem alls.

Däremot går de inte att simma m

Ang muppfaktor: För mig är det tvärtom. Med mina Zoggs Predator (som jag helst tävlar i) ser jag ut som en mupp halva dagen efter ett pass. Gäller f.ö. de flesta glasögon utom just Malmstens, inte ett märke med dem 🙂