Quote from Guest on 28 December 2009, 10:29Jag är helt ny på löpning, och behöver köpa ett par nya skor. Finns det några skor som är exceptionellt bra främst för löpband? Är det nåt speciellt märke som är större än andra?
Jag är helt ny på löpning, och behöver köpa ett par nya skor. Finns det några skor som är exceptionellt bra främst för löpband? Är det nåt speciellt märke som är större än andra?
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 10:39Beror helt på hur mycket man väger, hurt fort man springer och vilket löpsteg man har. Springer man sakta använder man hela foten i islaget och behöver därför mer dämpning, springer man fortare springer man naturligt mer på framfoten som får ta en del av
Beror helt på hur mycket man väger, hurt fort man springer och vilket löpsteg man har. Springer man sakta använder man hela foten i islaget och behöver därför mer dämpning, springer man fortare springer man naturligt mer på framfoten som får ta en del av
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 11:28Jag tycker inte du behöver tänka just löpband när du väljer skor. Däremot ska du absolut gå till en löparbutik och få skorna utprovade av nån som kan sin sak.
Jag tycker inte du behöver tänka just löpband när du väljer skor. Däremot ska du absolut gå till en löparbutik och få skorna utprovade av nån som kan sin sak.
Quote from Catharina Brattlin on 28 December 2009, 11:33Jag håller med Kristina.
Jag springer med samma skor - Asics GT-2140 - både ute och inne och har inte stött på några problem. Däremot är det utprovade av Löplabbet/Runner´s Store.
Jag håller med Kristina.
Jag springer med samma skor - Asics GT-2140 - både ute och inne och har inte stött på några problem. Däremot är det utprovade av Löplabbet/Runner´s Store.
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 11:38Tänk bara på att inte springa ute med dom och sedan kliva upp på löpbandet utan ordentlig rengöring. Löpband är väldigt känsliga för grus i maskineriet. Där jag tränar är det i alla fall strängeligen förbjudet att beträda gymmer i uteskor.
Tänk bara på att inte springa ute med dom och sedan kliva upp på löpbandet utan ordentlig rengöring. Löpband är väldigt känsliga för grus i maskineriet. Där jag tränar är det i alla fall strängeligen förbjudet att beträda gymmer i uteskor.
Quote from Catharina Brattlin on 28 December 2009, 11:44Du kan vara lugn Kristina. 🙂
Jag tvättar alltid mina skor innan de (få) gånger jag beträder löpbandet.
Glad över att inte mitt gym förbjuder dem, som bara har råd att köpa ett par skor, att träna där.
Du kan vara lugn Kristina. 🙂
Jag tvättar alltid mina skor innan de (få) gånger jag beträder löpbandet.
Glad över att inte mitt gym förbjuder dem, som bara har råd att köpa ett par skor, att träna där.
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 11:48Sylvia: Det var inte dig jag tänkte på specifikt utan rent generellt. Det är trist med löpband som är ur funktion när man planerat ett inomhuslöppass.....
Rena skor räknas som inneskor naturligtvis.
Sylvia: Det var inte dig jag tänkte på specifikt utan rent generellt. Det är trist med löpband som är ur funktion när man planerat ett inomhuslöppass.....
Rena skor räknas som inneskor naturligtvis.
Quote from Catharina Brattlin on 28 December 2009, 11:52Det kan jag tänka mig. Hos oss har det ännu inte hänt, så det verkar funka att ha upplysningar, ang grus på skorna, upphängda lite här o var på gymmet. 🙂
Det kan jag tänka mig. Hos oss har det ännu inte hänt, så det verkar funka att ha upplysningar, ang grus på skorna, upphängda lite här o var på gymmet. 🙂
Quote from Funbeat user on 28 December 2009, 12:25Vad bra att det funkar. 🙂
Hos oss är det en väldigt tydligt markerad gräns när man kliver in - där står det att innanför denna gräns får man inte beträda med uteskor. Det är strumplästen, inneskor eller sådana där plastskydd som gäller.
Jag kör med li
Vad bra att det funkar. 🙂
Hos oss är det en väldigt tydligt markerad gräns när man kliver in - där står det att innanför denna gräns får man inte beträda med uteskor. Det är strumplästen, inneskor eller sådana där plastskydd som gäller.
Jag kör med li
Quote from Lars Mörrby on 28 December 2009, 16:09Vibram Fivefingers kanske?
Vibram Fivefingers kanske?