Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBästa tiden att motionssimma?
You need to log in to create posts and topics.

12

Ja, som rubriken lyder, när är bästa tidpunkten för motionssim? När är det minst trångt i bassängen? Jag har precis börjat med simlektioner och vill simma på egen hand mellan gångerna. Jag simmar bröstsim och ryggsim och håller på att lära mig crawl (behö

Det är olika från ort till ort och beroende på säsong. Jag tycker det brukar vara ganska lugnt sista timmen innan de stänger. Men du får nog kolla av det där lite själv. Det ska ju passa in i ditt övriga liv också! 🙂

Bästa svaret på när det är minst folk i bassängen får du av personalen där du simmar. De har koll på när simklubbar, simskolor och kurser har tider bokade.

Vill man simma på morgonen brukar jag tycka att det är en poäng att inte komma dit exakt när de öppnar eftersom det alltid brukar vara en klick med folk som hänger på låset för att simma så tidigt som möjligt. Det vanligaste är nog sedan att gemene motion

hos mig i Sollentuna - tidig sim 0615 har fått för många simmare - jag simmar på kvällen sista timmen innan stängning.

Kolla med din simhall, men mitt på dagen är det oftast inga simklubbar som tränar. Kolla bara så att det inte är något vattengympa pass eller liknande, för då anväds lätt 3 banor till det, och det blir genast trängre.

Glöm inte SKOLBAD. De dyker ofelbart upp i vårt badhus strax efter nio... *muttra!*

Precis Jessie, jag är nästan mest rädd för dem. Ska göra som jag blivit rådd och ringa simhallen och höra 🙂

Ha, kul ämne. Håller med både Elin och Jessie, hemma öppnar de 7 och går man i vattnet vid halv åtta börjar de flesta ge sig av och en kvart senare är man nästan själv. Och sedan kommer skolorna vid halv nio och då är det kört.

Så det finns en magisk tim

om man har flexibel arbetestider kan jag förslag 11:30-12:30

skolan har ingenting under lunch och de flesta pensionär simma inte under lunch de simma precis innan eller efter

12