Quote from Guest on 5 January 2007, 16:55Råkade ut för en olycka med många frakturer för ett tag sedan.Det värsta var nog höfterna som hoppade ur led! Har nu kört spinning ,jättekul,för att komma igen .Måste nog utöka träningen,får ont vid raska promenader o löpning.Vad är bra träning om man har
Råkade ut för en olycka med många frakturer för ett tag sedan.Det värsta var nog höfterna som hoppade ur led! Har nu kört spinning ,jättekul,för att komma igen .Måste nog utöka träningen,får ont vid raska promenader o löpning.Vad är bra träning om man har
Quote from Lena O on 5 January 2007, 17:05Hej Towa.
Än så länge är det bara jag här för att svara ... hoppas att flera hoppa på snart.
Jag skulle uppmana dig att prova crosstränern och Styrketräning.
Spinning per sig är jättebra för den centrala systemet (hjärta lungor) och även lokala (musklerna
Hej Towa.
Än så länge är det bara jag här för att svara ... hoppas att flera hoppa på snart.
Jag skulle uppmana dig att prova crosstränern och Styrketräning.
Spinning per sig är jättebra för den centrala systemet (hjärta lungor) och även lokala (musklerna
Quote from Funbeat user on 6 January 2007, 10:21Tack för det Gary,ska försöka ge mig på crosstrainern.Styrketräningen också /Tack
Tack för det Gary,ska försöka ge mig på crosstrainern.Styrketräningen också /Tack
Quote from Funbeat user on 6 January 2007, 10:26För ett par veckor sedan blev det lite mycket spinning,fick då ont i knäna! Jag har aldrig haft ont förut,är det vanligt att få det när man kör mycket?Kanske vinklar benen fel?
För ett par veckor sedan blev det lite mycket spinning,fick då ont i knäna! Jag har aldrig haft ont förut,är det vanligt att få det när man kör mycket?Kanske vinklar benen fel?
Quote from Lena O on 6 January 2007, 13:19Från vad jag kan bedöma så sitter du rätt.
Jag tror mer på att du körde för mycket spinning.
Var det så att det blev mycket låg kadens (tramptag i minut) med högbelastning, så påfresta det knäna ordentligt.Vid Landsvägscykling brukar jag håller en kade
Från vad jag kan bedöma så sitter du rätt.
Jag tror mer på att du körde för mycket spinning.
Var det så att det blev mycket låg kadens (tramptag i minut) med högbelastning, så påfresta det knäna ordentligt.
Vid Landsvägscykling brukar jag håller en kade
Quote from Funbeat user on 6 January 2007, 13:35Ja det var nog så,för mycket belastning,tog i för mycket!
Efter det har jag inte haft ont.Jag har börjat fundera på spinningskor,rekommenderar du det?
Ja det var nog så,för mycket belastning,tog i för mycket!
Efter det har jag inte haft ont.Jag har börjat fundera på spinningskor,rekommenderar du det?
Quote from Lena O on 7 January 2007, 01:18ooo ja.
Som med alla andra sporter. Utöver man det regelbundet ska man absolut ha de rätta tillbehören.
Kroppskontakt sker vid 3 ställen på en cykel.
Händerna, sadeln och pedalerna. Det ska vara så bekväm som möjligt på alla 3 ställen. Jag rekommendera äv
ooo ja.
Som med alla andra sporter. Utöver man det regelbundet ska man absolut ha de rätta tillbehören.
Kroppskontakt sker vid 3 ställen på en cykel.
Händerna, sadeln och pedalerna. Det ska vara så bekväm som möjligt på alla 3 ställen. Jag rekommendera äv
Quote from Funbeat user on 7 January 2007, 12:11Trodde inte de var vadderade 😉 Eftersom jag räknar med att fortsätta med spinning så får det bli ett par skor.
Trodde inte de var vadderade 😉 Eftersom jag räknar med att fortsätta med spinning så får det bli ett par skor.
Quote from Funbeat user on 18 January 2007, 21:25Jag är jätteglad.....jag önskade mig ett par spinningskor i julklapp...
och det fick jag....det är en enorm skillnad att gå ett pass med dom....
Man känner att man jobbar på ett helt annat sätt.....Det där med "tryck och drag" kommer liksom automatiskt
Jag är jätteglad.....jag önskade mig ett par spinningskor i julklapp...
och det fick jag....det är en enorm skillnad att gå ett pass med dom....
Man känner att man jobbar på ett helt annat sätt.....Det där med "tryck och drag" kommer liksom automatiskt
Quote from Lena O on 18 January 2007, 22:13eller hur .... så bra t.o.m att skon vill inte ens losna 😉
eller hur .... så bra t.o.m att skon vill inte ens losna 😉