Quote from Guest on 21 February 2010, 00:04Har en gammal odämpad Cyclepro Colorado från 96. Ram och hjul är original, resten är väl bytt några gånger. Min bonusson ska låna den för en cykeltur på drygt 100 mil. Kan någon ge mig några tips på vilka åtgärder jag kan vidta för att få lite schysstare
Har en gammal odämpad Cyclepro Colorado från 96. Ram och hjul är original, resten är väl bytt några gånger. Min bonusson ska låna den för en cykeltur på drygt 100 mil. Kan någon ge mig några tips på vilka åtgärder jag kan vidta för att få lite schysstare
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 00:14Vad bjuds det på för underlag?
/fredde
Vad bjuds det på för underlag?
/fredde
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 01:21Ett bra allround däck om han inte ska ut i skogen är Continental sport contact:
http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/continental-sport-contact-26x13.html
Dom är förhållandevis lättrullande och punkteringsskyddade samt finns i flera olika dimensio
Ett bra allround däck om han inte ska ut i skogen är Continental sport contact:
http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/continental-sport-contact-26x13.html
Dom är förhållandevis lättrullande och punkteringsskyddade samt finns i flera olika dimensio
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 01:32Måste flika in på Daniels tips här!
Jag har lagt runt 600 mil på min Conti sportcontact av exakt likadan typ som Daniel refererar till på min MTB då jag haft den som citybike och de har många mil kvar.
Jag kan bara rekommendera dem varmt! Funkar fint på
Måste flika in på Daniels tips här!
Jag har lagt runt 600 mil på min Conti sportcontact av exakt likadan typ som Daniel refererar till på min MTB då jag haft den som citybike och de har många mil kvar.
Jag kan bara rekommendera dem varmt! Funkar fint på
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 13:36Jag förmodar att det är mest asfalt som gäller. Måhända en och annan grusväg, och ivärsta fall lite snö eller is, eftersom det ska cyklas i början av april.
Jag förmodar att det är mest asfalt som gäller. Måhända en och annan grusväg, och ivärsta fall lite snö eller is, eftersom det ska cyklas i början av april.
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 14:19Tyvärr kan man inte både ha kakan och äta den Martin, det däck som ska klara asfalt är ingen höjdare på is och vice versa men skippar du vinterväglaget så är Conti doublefighter II ett annat bra alternativ som jag själv använder.
BILD:http://www.getprice
Tyvärr kan man inte både ha kakan och äta den Martin, det däck som ska klara asfalt är ingen höjdare på is och vice versa men skippar du vinterväglaget så är Conti doublefighter II ett annat bra alternativ som jag själv använder.
BILD:http://www.getprice
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 15:47Tack för svaren. Funderar också på om jag ska köpa ett par nya hjul också, det är väl på tiden ändå, men jag har nog inte tillräckligt med pengar för att köpa så bra hjul att det blir någon särskilt stor skillnad.
Jag hoppas att de slipper snö och is, me
Tack för svaren. Funderar också på om jag ska köpa ett par nya hjul också, det är väl på tiden ändå, men jag har nog inte tillräckligt med pengar för att köpa så bra hjul att det blir någon särskilt stor skillnad.
Jag hoppas att de slipper snö och is, me
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 16:19Dels kan du såklart avvakta lite och se hur vädret är innan du slår till men jag slår också ett slag för Conti sportcontact. Håller man dem bra pumpade kan man köra hårt på grusväg/stig med dem utan problem. Om inte fästet i uppförsbackar i skogen är krit
Dels kan du såklart avvakta lite och se hur vädret är innan du slår till men jag slår också ett slag för Conti sportcontact. Håller man dem bra pumpade kan man köra hårt på grusväg/stig med dem utan problem. Om inte fästet i uppförsbackar i skogen är krit
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 00:48Vad ska du med nya hjul till? det får det inte att rulla bättre helt enkelt, jag hade skippat conti däcken och kört lite större slicks i kombination med lite rejälare slangar.
Mer luftvolym är bekvämare och rullar ändå bra, "semi-slicks" ser jag ingen
Vad ska du med nya hjul till? det får det inte att rulla bättre helt enkelt, jag hade skippat conti däcken och kört lite större slicks i kombination med lite rejälare slangar.
Mer luftvolym är bekvämare och rullar ändå bra, "semi-slicks" ser jag ingen
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 08:27John: Nya hjul var nog tänkt för att kunna snabbt skifta skifta däck för olika förhållanden, inte för att det i sig skulle gå snabbare...
John: Nya hjul var nog tänkt för att kunna snabbt skifta skifta däck för olika förhållanden, inte för att det i sig skulle gå snabbare...