Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBättre rull på min MTB
You need to log in to create posts and topics.

12

Har en gammal odämpad Cyclepro Colorado från 96. Ram och hjul är original, resten är väl bytt några gånger. Min bonusson ska låna den för en cykeltur på drygt 100 mil. Kan någon ge mig några tips på vilka åtgärder jag kan vidta för att få lite schysstare

Vad bjuds det på för underlag?

/fredde

Ett bra allround däck om han inte ska ut i skogen är Continental sport contact:
http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/continental-sport-contact-26x13.html
Dom är förhållandevis lättrullande och punkteringsskyddade samt finns i flera olika dimensio

Måste flika in på Daniels tips här!

Jag har lagt runt 600 mil på min Conti sportcontact av exakt likadan typ som Daniel refererar till på min MTB då jag haft den som citybike och de har många mil kvar.

Jag kan bara rekommendera dem varmt! Funkar fint på

Jag förmodar att det är mest asfalt som gäller. Måhända en och annan grusväg, och ivärsta fall lite snö eller is, eftersom det ska cyklas i början av april.

Tyvärr kan man inte både ha kakan och äta den Martin, det däck som ska klara asfalt är ingen höjdare på is och vice versa men skippar du vinterväglaget så är Conti doublefighter II ett annat bra alternativ som jag själv använder.

BILD:http://www.getprice

Tack för svaren. Funderar också på om jag ska köpa ett par nya hjul också, det är väl på tiden ändå, men jag har nog inte tillräckligt med pengar för att köpa så bra hjul att det blir någon särskilt stor skillnad.

Jag hoppas att de slipper snö och is, me

Dels kan du såklart avvakta lite och se hur vädret är innan du slår till men jag slår också ett slag för Conti sportcontact. Håller man dem bra pumpade kan man köra hårt på grusväg/stig med dem utan problem. Om inte fästet i uppförsbackar i skogen är krit

Vad ska du med nya hjul till? det får det inte att rulla bättre helt enkelt, jag hade skippat conti däcken och kört lite större slicks i kombination med lite rejälare slangar.

Mer luftvolym är bekvämare och rullar ändå bra, "semi-slicks" ser jag ingen

John: Nya hjul var nog tänkt för att kunna snabbt skifta skifta däck för olika förhållanden, inte för att det i sig skulle gå snabbare...

12