Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 10:49okej, tänk på att du måste ha ungefär lika slitna kassetter på hjulen då annars blir det inget skojj.
okej, tänk på att du måste ha ungefär lika slitna kassetter på hjulen då annars blir det inget skojj.
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 11:16Tja, det är en enkel sak att flytta samma kassett från ena hjulet till det andra. Dvs, "enkelt" jämfört med att byta däck. Det är bara att plocka av låsringen och flytta kassetten.
Att ställa in broms kan vara ett litet aber.
Tja, det är en enkel sak att flytta samma kassett från ena hjulet till det andra. Dvs, "enkelt" jämfört med att byta däck. Det är bara att plocka av låsringen och flytta kassetten.
Att ställa in broms kan vara ett litet aber.
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 12:52John:
Hur definierar du större slicks?Conti Sport Contact finns i 1,3/33 mm och 1,6/42 mm och jag kör med 1,3an.
Bredare däck brukar betyda mer rullmotstånd men också andra fördelar som att de flyter bättre på grus etc.
John:
Hur definierar du större slicks?
Conti Sport Contact finns i 1,3/33 mm och 1,6/42 mm och jag kör med 1,3an.
Bredare däck brukar betyda mer rullmotstånd men också andra fördelar som att de flyter bättre på grus etc.
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 15:42Blir det mycket grusväg så kan jag rekomendera Furios Fred från Schwalbe.
http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/mountainbike/komponenter/dack/26-3/dack-slang/26x19-21/schwalbe-furious-fred-evolution-26x20.html
Blir det mycket grusväg så kan jag rekomendera Furios Fred från Schwalbe.
http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/mountainbike/komponenter/dack/26-3/dack-slang/26x19-21/schwalbe-furious-fred-evolution-26x20.html