Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBättre toppbredd?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag halkade in på det här spåret i en annan tråd men det kan vara värt sin egen.

Förra helgen kapade jag ca 6 minuter på mitt Lidingöpers och trodde det skulle innebära ett ganska stort hopp i resultatlistan. Icke. Det visade sig att 2:06:41, som 2009 ha

Håller med!
Jag har noterat samma sak på Tjejmilen, och jag tror jag också åkte bakåt i resultatlistan på K30 trots 8 min bättre tid (kanske berodde på vädret iofs).
När jag sprang min första Tjejmil (drygt fem år sedan) räckte tider under timmen för att

Nu går det exempelvis inte alltid jämföra tiderna på olika lopp.
Exempelvis i år så hadde ju Stockholm maran det ultimata vädret för löpning, då det regnade innan och slutade precis till loppet, medan något annat år så var det fruktansvärt varmt. Vill jag

Csaba, det var därför jag inte riktigt ville ta med 2009 för StM. De två senaste åren har dock varit tämligen optimala, möjligen med reservation för en gnutta för starka vindar. Fullt jämförbara, tycker jag. Detsamma gäller LL 2009 och 2011. 2010 sprang j

Jag för ju statistik över de svenska herrar som springer under 2:50 på maran och sedan 2005 ser det ut som följer:

2005: 123 st - bra löparväder på SM
2006: 97 st - 22 grader, sol och blåst på SM
2007: 79 st - rejäl värmebölja på SM (28 grader varmt)
200

Jag tycker det du skriver stämmer rätt bra, jag började fundera på det själv när jat tittade igenom resultatlistan från Lidingöloppet i år. Min tid i år på LL (2:14) räckte till 491:a plats, 2010 skulle jag ha blivit 360-någonting. Jag tror att hypen kri

Återstår att se om "trenden" fortsätter uppåt i resultatlistorna, för i Mackans statistik ser det ju ännu inte ut att vara någon skillnad. I skiktet under sub 2.50-löparna verkar det däremot - eventuellt - ha hänt något.

Eller så är det tillfälligheter.

Nyfikenhet är bra. 🙂

Vi kanske ska be Hans Rosling massera siffrorna, han är rätt vass på visualiseringar 🙂

Alla som inte vet vem Hans Rosling är bör genas söka på ex youtube efter hans nderbara presentationer.

12