Quote from Guest on 14 June 2008, 19:45Hej jag är en 18 årig tjej som älskar att springa och tränar en del. Min fråga är om det är bättre att t. ex vila två dar i rad för att få max utvilning utav ben och kropp eller om det går att sprida ut vilan på olika dar..kanske träna alternativt ibland.
Hej jag är en 18 årig tjej som älskar att springa och tränar en del. Min fråga är om det är bättre att t. ex vila två dar i rad för att få max utvilning utav ben och kropp eller om det går att sprida ut vilan på olika dar..kanske träna alternativt ibland.
Quote from Funbeat user on 14 June 2008, 19:55Under normala förhållanden tycker jag att en dags vila bör räcka. Möjligen om du har tränat långt och hårt att det kan vara motiverat med fler dagar. Men om du känner att en dag är för litet kan du kanske lägga in alternativ träning. Om man ska ha minst t
Under normala förhållanden tycker jag att en dags vila bör räcka. Möjligen om du har tränat långt och hårt att det kan vara motiverat med fler dagar. Men om du känner att en dag är för litet kan du kanske lägga in alternativ träning. Om man ska ha minst t
Quote from Funbeat user on 15 June 2008, 09:10Unga löpare återhämtar sig snabbare. Om du sover bra och äter bra kan du träna ofta.
Det går att träna varje dag och lägga in en vilodag när det behövs om du varierar muskelgrupperna och träningen. Och förstås tänker framåt på att du ska klara av passen
Unga löpare återhämtar sig snabbare. Om du sover bra och äter bra kan du träna ofta.
Det går att träna varje dag och lägga in en vilodag när det behövs om du varierar muskelgrupperna och träningen. Och förstås tänker framåt på att du ska klara av passen
Quote from Funbeat user on 15 June 2008, 16:09Var det inte du som postade en tråd om andningssvårigheter och konstiga pulsvariationer och ångest och ortorektiska tendenser för att tag sedan? Tycker du ska reda ut allting sånt först, och fram tills dess växla mellan att ha två dagar vila från löpning
Var det inte du som postade en tråd om andningssvårigheter och konstiga pulsvariationer och ångest och ortorektiska tendenser för att tag sedan? Tycker du ska reda ut allting sånt först, och fram tills dess växla mellan att ha två dagar vila från löpning
Quote from Funbeat user on 15 June 2008, 16:12Håller med Peter, så länge du bara varierar träningen ordentligt är det ingen fara.
Fast någon vilodag i veckan tror jag är bra - inte minst för att livet bör innehålla annat än träning också för balansen skull. 🙂
Håller med Peter, så länge du bara varierar träningen ordentligt är det ingen fara.
Fast någon vilodag i veckan tror jag är bra - inte minst för att livet bör innehålla annat än träning också för balansen skull. 🙂
Quote from Catharina Brattlin on 15 June 2008, 16:24Jo, det var det Frida. Och jag håller helt med Ditt inlägg...red ut ev demoner först, och ta tag i träningen sen. En sund knopp i en sund kropp!
Jo, det var det Frida. Och jag håller helt med Ditt inlägg...red ut ev demoner först, och ta tag i träningen sen. En sund knopp i en sund kropp!
Quote from Funbeat user on 16 June 2008, 11:27tack för svaren. jag gör inte så mycket annan träning, mest springer..tränar lite styrka oxå och på Orbitreken. Har en häst som jag rider på med..men jag springer ganska mkt..det hjälper mot ångesten med man känner sig så fri. Jag håller med om att det är
tack för svaren. jag gör inte så mycket annan träning, mest springer..tränar lite styrka oxå och på Orbitreken. Har en häst som jag rider på med..men jag springer ganska mkt..det hjälper mot ångesten med man känner sig så fri. Jag håller med om att det är
Quote from Funbeat user on 16 June 2008, 11:31Du är inte ensam jenny om att "jaga endorfiner".
Lycka till med balansen i livet! 🙂
Du är inte ensam jenny om att "jaga endorfiner".
Lycka till med balansen i livet! 🙂
Quote from Bjarne Lewin on 16 June 2008, 11:34Men Jenny! NÄr jag läser om allt du tränar så låter det inte lite i mina öron, under förutsättning att du gör allt varje vecka förståss, gör du inte det så blir det ju förståss inte så mkt. Du skriver att du springer mycket. Var snäll och se upp så att du
Men Jenny! NÄr jag läser om allt du tränar så låter det inte lite i mina öron, under förutsättning att du gör allt varje vecka förståss, gör du inte det så blir det ju förståss inte så mkt. Du skriver att du springer mycket. Var snäll och se upp så att du
Quote from Funbeat user on 16 June 2008, 11:43Jag tränar inte mer- till och med mindre än vissa utav Andreas Sckalkay programmen. eller vad han nu heter i Marathon.se .
Jag försöker vila en del , typ två heldagar i veckan.. men om man ska bli bra måste man ju träna en del oxå...Jag antar att jag inte
Jag tränar inte mer- till och med mindre än vissa utav Andreas Sckalkay programmen. eller vad han nu heter i Marathon.se .
Jag försöker vila en del , typ två heldagar i veckan.. men om man ska bli bra måste man ju träna en del oxå...Jag antar att jag inte