Quote from Funbeat user on 22 February 2009, 10:41Nästa backe är så långt borta... Tror det är en mil till den backen från den som jag tänker träna i.
Igentligen så kan jag sträcka ut denna backe som jag ska träna i till ca 7km, det är lite motlut hela tiden, men jag tar väl där det är som kämpigast, ock
Nästa backe är så långt borta... Tror det är en mil till den backen från den som jag tänker träna i.
Igentligen så kan jag sträcka ut denna backe som jag ska träna i till ca 7km, det är lite motlut hela tiden, men jag tar väl där det är som kämpigast, ock
Quote from Funbeat user on 22 February 2009, 10:57Tråkigt men effektivt är att köra en runda med samma backe, då är det lättare att hitta tempot du klarar av, du ska inte sura ihop totalt. Själv kör jag 6x5minuter och det biter bra tycker jag.
Tråkigt men effektivt är att köra en runda med samma backe, då är det lättare att hitta tempot du klarar av, du ska inte sura ihop totalt. Själv kör jag 6x5minuter och det biter bra tycker jag.
Quote from Funbeat user on 22 February 2009, 10:59Tyvärr så har vi inte så många vägar att välja på här i Härjedalen så det får bli att trampa samma sträcka fram och tillbaka istället, men det funkar säkert lika bra det. Jag vet inte hur lång tid det tar för mig att cykla upp för denna backe, men det kan
Tyvärr så har vi inte så många vägar att välja på här i Härjedalen så det får bli att trampa samma sträcka fram och tillbaka istället, men det funkar säkert lika bra det. Jag vet inte hur lång tid det tar för mig att cykla upp för denna backe, men det kan
Quote from Funbeat user on 22 February 2009, 11:08Ja hur många repetioner tycker ni är lagom? Jag har också en backe på ca 1,5km 4-5% lutning.
Ja hur många repetioner tycker ni är lagom? Jag har också en backe på ca 1,5km 4-5% lutning.
Quote from Funbeat user on 22 February 2009, 12:01Har denna runda, med en långre backa ca 1 km som inte är så brant samt en som är ca 4-500 meter som är riktigt brant. Har bara gjort detta en gång, men körde då 5 varv och höll i snitt ca 30. När jag kom till krönet varje gång och det planade ut så var ja
Har denna runda, med en långre backa ca 1 km som inte är så brant samt en som är ca 4-500 meter som är riktigt brant. Har bara gjort detta en gång, men körde då 5 varv och höll i snitt ca 30. När jag kom till krönet varje gång och det planade ut så var ja
Quote from Funbeat user on 22 February 2009, 12:07Japp! Att kunna få kontroll på andningen är en del av övningen och ja, det är lämligt att göra på platten/utför.
Japp! Att kunna få kontroll på andningen är en del av övningen och ja, det är lämligt att göra på platten/utför.
Quote from Funbeat user on 22 February 2009, 12:11Låter som det blir till att träna lite på detta då när det börjar bli bart ute. Nyss trillade det ner 1dm snö så våren känns lite avlägsen... Nu är det bara ca 40-50cm snö ute... Tänker inte äns bemöda mig med att ta en tur på mountainbiken idag eftersom
Låter som det blir till att träna lite på detta då när det börjar bli bart ute. Nyss trillade det ner 1dm snö så våren känns lite avlägsen... Nu är det bara ca 40-50cm snö ute... Tänker inte äns bemöda mig med att ta en tur på mountainbiken idag eftersom
Quote from Funbeat user on 22 February 2009, 12:20Bra! Då ska jag försöka hinna köra denna runda en gång i veckan när snön försvinner. Har för mig det tog lite mer än en timme för 5 varv och var VÄLDIGT jobbigt, men det ska det ju vara.
Bra! Då ska jag försöka hinna köra denna runda en gång i veckan när snön försvinner. Har för mig det tog lite mer än en timme för 5 varv och var VÄLDIGT jobbigt, men det ska det ju vara.
Quote from Funbeat user on 22 February 2009, 12:27Ska också försöka peta in sådana intervaller en gång i veckan. Blir säkert bra det, se om man får upp flåset lite då 😉
Nu är det slut på keso... Men gott var det!
Ska också försöka peta in sådana intervaller en gång i veckan. Blir säkert bra det, se om man får upp flåset lite då 😉
Nu är det slut på keso... Men gott var det!