Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBackträning i Umeå
You need to log in to create posts and topics.

Behöver tips till backar för backträning som går att springa på nu om hösten, inte inne i djupaste skogen alltså, gärna minst 100-200m och helst inte asfalt. Några tips?

Tänker spontant på SM-spåret i Gammliaskogen - fast det är ju skogen förstås.

Bräntberget?

Gammliaskogen var ju ett bra tips för backträning som jag inte tänkt på. Tack Ingmarie.

Eftersom TS inte visar sin träning är det ju inte lätt att veta vilken del av staden som är intressant.

Jag brukar använda Älgvägen som är i norra ändan av Mariehem

Rönnbärsstigen parallellt med Ö kyrkogatan brukar jag använda mig av. Iof främst på cykel men den är något att bita i även vid löpning.

På Backen självklart!

...och vill man ha lite mindre lutning, så funkar cykelvägen mellan Rönnbärsstigen och Älgvägen utmärkt.
Vill man ha jättemycket lutning är det Bräntberget som gäller. Tungt, men fullt löpbart hela vägen upp. En lite lättare variant är att inte springa i

Jo, det var nog lite skämtsamt. Men pratar man om backar och gcv längs älven så när man precis kommer bort till Baggböle så kan man springa upp från älven upp till sockenvägen. Den är rätt ordentlig har jag för mig och asfalt.

Kring spårstart vid klädhängaren och anslagstavlan på Gammlia finns det en backe (vänster, neråt) ca. 100 m lång, en till vänster ca 20-30 m lång, en rakt framåt, ca. 700m lång, en till höger, parallellt med gammliahusen ca. 250 m lång. Det finns vidare s

Sen har ju du Kallkällebacken, asfalt + stig