Quote from Guest on 9 February 2010, 19:30Om man tränar mycket intervall med backträning, behöver man då köra massa styrketräning för ben och rygg, eller det räcker med backarna?
Om man tränar mycket intervall med backträning, behöver man då köra massa styrketräning för ben och rygg, eller det räcker med backarna?
Quote from Funbeat user on 9 February 2010, 19:40Jag kör båda. Tycker inte backträning ger något för ryggen, och inte lika mycket styrka (eller samma sort) i benen som man kan få med bra styrketräning. Omvänt blir man nog inte speciellt mycket snabbare löpare av styrketräning (möjligen snabbare sprin
Jag kör båda. Tycker inte backträning ger något för ryggen, och inte lika mycket styrka (eller samma sort) i benen som man kan få med bra styrketräning. Omvänt blir man nog inte speciellt mycket snabbare löpare av styrketräning (möjligen snabbare sprin
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 11:43Det är alltit bra kompinera lite styrke ,back och intervaller.Kompinerat träning mot verkar skador och du håller muskulaturen trim på hela kroppen. Det är ännu viktigare om man är äldre. 🙂
Det är alltit bra kompinera lite styrke ,back och intervaller.Kompinerat träning mot verkar skador och du håller muskulaturen trim på hela kroppen. Det är ännu viktigare om man är äldre. 🙂
Quote from Funbeat user on 20 February 2010, 18:13Styrka ska du köra ändå. Men du behöver fokusera på magen istället för ryggen. Det är en av dom viktigaste kraftstationerna som finns i kroppen. Rent muskulärt sett! Träna gärna höfterna oxså så har du fullgarderat dig. (t+)
Styrka ska du köra ändå. Men du behöver fokusera på magen istället för ryggen. Det är en av dom viktigaste kraftstationerna som finns i kroppen. Rent muskulärt sett! Träna gärna höfterna oxså så har du fullgarderat dig. (t+)
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 18:17Ska jag ändå köra rygg och ben, eller mage är det viktigaste för löpningen?
Ska jag ändå köra rygg och ben, eller mage är det viktigaste för löpningen?
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 18:28Jag har sprungit i 30 år och har aldrig ägnat mig åt styrketräning. Jag har resonerat som i inlägget ovan, att styrkan får jag då jag springer i backar, på blötmyrar eller som idag, snöpulsning.
Men visst hade jag kanske haft nytta av styrketräning någon
Jag har sprungit i 30 år och har aldrig ägnat mig åt styrketräning. Jag har resonerat som i inlägget ovan, att styrkan får jag då jag springer i backar, på blötmyrar eller som idag, snöpulsning.
Men visst hade jag kanske haft nytta av styrketräning någon
Quote from Funbeat user on 21 February 2010, 18:45Pär.
Det fins många som har sprungit i många år utan att tränat något anna än löpning, och du kan då bli bra på löpning. Några få kan bli riktigt bra.
Anledningen till att jag tycker du skall träna make och höft är att dessa muskler har en viktig roll
Pär.
Det fins många som har sprungit i många år utan att tränat något anna än löpning, och du kan då bli bra på löpning. Några få kan bli riktigt bra.
Anledningen till att jag tycker du skall träna make och höft är att dessa muskler har en viktig roll