Quote from Guest on 3 February 2008, 12:54Hej,
Funderade på vad skillnaden i träningseffekt är om man kör backträning istället för intervaller, någon som vet vad skillnaden blir? Jag tycker det verkar som om det vore exakt samma sak, eller?
Hej,
Funderade på vad skillnaden i träningseffekt är om man kör backträning istället för intervaller, någon som vet vad skillnaden blir? Jag tycker det verkar som om det vore exakt samma sak, eller?
Quote from Funbeat user on 3 February 2008, 13:04Du sitter annorlunda uppför och belastar musklerna annorlunda jämfört med slätintervaller som därmed är mer slätstrukna.
Du sitter annorlunda uppför och belastar musklerna annorlunda jämfört med slätintervaller som därmed är mer slätstrukna.
Quote from Funbeat user on 3 February 2008, 14:19Aha, det har jag inte tänkt på, ja hela kroppen beter sig ju faktiskt annorlunda när det går uppför, tack 🙂
Två följdfrågor: är det vanligare att man står upp när man kör backträning eller är det sitta som gäller? Jag tänker på muskelgrupperna du nämnd
Aha, det har jag inte tänkt på, ja hela kroppen beter sig ju faktiskt annorlunda när det går uppför, tack 🙂
Två följdfrågor: är det vanligare att man står upp när man kör backträning eller är det sitta som gäller? Jag tänker på muskelgrupperna du nämnd
Quote from Funbeat user on 3 February 2008, 14:28Jag har fått lära mig att sitta igenom långa hyfsat flacka backar (ställer mig om det blir brantare ibland) men att stå i korta branta och det känns som det är en bra energiekonomisk fördelning.
Jag har fått lära mig att sitta igenom långa hyfsat flacka backar (ställer mig om det blir brantare ibland) men att stå i korta branta och det känns som det är en bra energiekonomisk fördelning.
Quote from Funbeat user on 3 February 2008, 14:46med backträning tänker ni då springa uppför en slalom backe så många ggr man orkar i lungt tempo. eller tänker ni en svag uppförs backe i högttempo?
med backträning tänker ni då springa uppför en slalom backe så många ggr man orkar i lungt tempo. eller tänker ni en svag uppförs backe i högttempo?
Quote from Funbeat user on 3 February 2008, 14:46Travesti:
Om man kan sova så sover man.
Om man kan ligga så ligger man.
Om man kan sitta så sitter man.
Om man kan stå så står man.
Travesti:
Om man kan sova så sover man.
Om man kan ligga så ligger man.
Om man kan sitta så sitter man.
Om man kan stå så står man.
Quote from ellen olsson on 3 February 2008, 15:22> med backträning tänker ni då springa uppför en slalom backe så många ggr man orkar i lungt tempo. eller tänker ni en svag uppförs backe i högttempo?
Knappast något av alternativen eftersom tråden ligger i cykelgruppen... 🙂
> med backträning tänker ni då springa uppför en slalom backe så många ggr man orkar i lungt tempo. eller tänker ni en svag uppförs backe i högttempo?
Knappast något av alternativen eftersom tråden ligger i cykelgruppen... 🙂
Quote from Funbeat user on 3 February 2008, 16:29oj jäklar du mitt misstag men cykla uppför slalombacke måste också vara bra träning
oj jäklar du mitt misstag men cykla uppför slalombacke måste också vara bra träning
Quote from Lotta Lindström on 3 February 2008, 16:40Särskilt om det är lössnö 😀
Särskilt om det är lössnö 😀
Quote from Mattias Johansson on 3 February 2008, 21:31Bra backträning för mig är ett dag på hallandsåsen. Ca 1200 höjdmeter på en 5-6 mil runda.
Bra backträning för mig är ett dag på hallandsåsen. Ca 1200 höjdmeter på en 5-6 mil runda.