Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBakers cysta
You need to log in to create posts and topics.

Någon som råkat ut för detta?
Jag tror jag har det.
Det vill inte gå över heller.
Någon som har någon bra rehabilitering
eller andra råd kring denna skada?

Här finns bra läsning, även information om när och hur man bör söka vård.

http://www.1177.se/Uppsala-lan/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Bakercysta---svullnad-i-knavecket/

Jag har haft det, för mycket länge sedan, till följd av löpning. Jag gick på akuten -> ortopeden och det konstaterades att det var en Bakercysta. Sedan var det inte mycket mer med det. Vad jag minns, så behövde jag inte göra ett uppehåll i träningen (ta i

Jag har för många år sedan, när jag var 19-20 år en stressfraktur i skenbenets insida. Det blev röntgat och konstaterat en spricka på ca 10 cm. Det var inte HELT slut! Det har inget med Bakers cysta att göra men ett svar på föergående inlägg.

@Mikael: Jag kanske skulle ha kvalificerat mitt något dramatiserande inlägg något. Jag har haft fyra stressfrakturer (kontraströntgen), varav en jag inte ens visste att jag haft. Vad jag menade var ej att det är slut forever and ever, utan att allt är slu

Då förstår jag och håller med. Jag haltade fram i någon månad för att det var så ont att stödja på benet. En ömhet av benhinneinflammation är inte i närheten.

Det mesta blir man av med men det tar olika lång tid tyvärr.

Om du får det någon fler gång "snälla, inte!!!": krycka! Inte halta, inte belasta benet ALLS i 6-8 veckor. Först därefter: rehab = gång, simning, sedan lätt jogg i korta intervaller. Skaffa en trampbil som du kan åka ut till toaletten med. Handla mat etc:

Ok, tack för svar. Mina Bakers cysta är inte speciellt irriterande. Tycker knappt man känner någon svullnad alls på baksidan knäet. Sätter jag mej på knä och böjer knäleden ordentligt, känner jag dock att det är något där. Plus att det känns lite stelt dä

Gammal diskussion, men hoppas att någon har något att tillägga 🙂

Jag har samma problem som Per, dvs stelhet dagen efter samt att cystan ligger i vägen om ja tex sätter mig på huk. Den har dock aldrig varit i vägen vid löpningen, men däremot efteråt.