Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBAMM och andra LÅNGLOPP
You need to log in to create posts and topics.

Hej!
Vi är två killar som funderar på att anmäla oss till BAMM 09.
Vore tacksam för specifika träningstips när det gäller längre löpning med ryggsäck. Vi har börjat träna ihop med grundlöpning och räknar med att gå över till längre pass med utrustning var

Det finns en grupp här på funbeat som heter BAMMare, där kan du kolla in snacket (och träningen) inför Bamm 2008.

Kul att ni siktar på att springa 2009, för loppet är verkligen roligt och en fantastisk morot för träningen! Vilken klass tänker ni köra?

V

Jag kommer antagligen springa BAMM nästa år också och det som det behövs tränas på är ju backar och sedan att kunna äta medan man springer utöver vanlig löpträning då.

Då man börjar prata backträning och bergslopp är det viktigt att poängtera att nedförsbackarna är mycket viktiga att träna på. I BAMM är det ofta en nedförsbacke på c:a 500m höjdmeter på ett par km och det kan fullständigt slå sönder lårmusklerna om man

Självklart ska ni köra loppet. Det är kanonkul.
Gå med i gruppen BAMMare här på funbeat så är det bara att hänga på allt nördsnack kring bergsloppen.

Lycka till

Det finns ett lopp från Geijranger upp på fjället i samband med frostbrytningen.
De hade fina bilder på de fyra meter höga snövallarna som kantade vägen.

Jag antar att du syftar på Geiranger Halvmaraton, http://www.frafjordtilfjell.com/
Jag hade funderingar på att springa det med en kompis eller två i år men det blev inte så. Det får kanske bli ett försök nästa år istället.