Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBanan efter träning
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej! det finns ju Gainomax Recovery osm är bra att dricka efter träning, men jag undrar om det går bra att enbart dricka den ibland och efter de andra träningarna ta en banan?

Jag är långt ifrån någon kostexpert, men jag har för mig att jag läst att drycker som Gainomax oftast är overkill (för mycket energi) för en vanlig motionär och andra som inte tränar jättehårt. En banan räcker långt. (Läste någon annanstans att det gärna

tack, jo jag tränar rätt mkt och hårt men det blir dyrt om man ska köpa sån där till varje tränings pass eftersom jag har 7 pass i veckan 😉

Tränar man för att bli bättre på simning och tränar hårt och ofta har man stor nytta av en återhämtningsdryck. Banan gör varken till eller från. Simmar man 40 min lugnt så spelar det ingen roll, men om det blir 2h så gör det en enorm skillnad.

Jag har tr

Finns det någon möjliget att jag skulle kunna få veta vad det är för recept?

jodå:-) jag kör maltodextrin (snabbaste kolhydraten) och Whey-80 eller Whey-100 (snabbaste proteinet). Brukar köpa en säck med malto på 25kg för ca 500kr. Den räcker till ca 400(?) pass. Whey-100 kostar ca 900kr för 3 kg, vilket kanske räcker till 150(?)

Okej, tack men jag gör nog som någon annan tipsat, att äta ost och skink macka eller en ägg macka efter träning 😉

Letade reda på var jag hade läst detta om Gainomax:

"Olika energidrycker har blivit otroligt populära på senare år. Men behöver verkligen den vanlige motionären detta tillskott efter träningen? Nja, om man inte tränar på elitnivå är det nog bättre med en

Adrian, du har säkert rätt för vanliga motionärer. Mitt uttalande gäller för mig och jag tränar kanske snarare på elitnivå eller i varje fall på elitmotionsnivå 🙂

Ja jag tränar ju också på en högre nivå 😉 Jag är ju inte skit bra i simning men jag tränar 11 timmar i veckan( 7-8 pass/ vecka).

På ett pass kan vi simma t.ex: 5500 m. Och vi hinner ändå träna på tekniken och så, vilken tar lång stund medans man inte h

12