Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBanan efter träning
You need to log in to create posts and topics.

12

Även för mig på låg nivå så funkar protein/kolhydratdryck bra. Det handlar väl om hur mycket man tränar, antar jag. Har man kört ett långt pass på kvällen och ska träna nästa morgon så sitter en sån drink som gjuten. Likaså om man ska köra mer än ett pass

Torbjörn, jo, det var främst vanliga motionärer jag tänkte på. Såna som tränar mest för att hålla igång och inte gå upp i vikt, kanske rent av gå ner lite i vikt. Då kan det vara lite "farligt" med t.ex. Gainomax som grovt räknat är sockrad mjölk, för det

Det har väl väldigt mycket att göra med när du ska köra nästa pass också. Ska du köra nästa pass om två dagar så gör det inte så mycket, men ska du köra nästa pass i morgon bitti så gör det massor!

Om man ska köra det om typ ett dygn då? På måndagar t.ex simmar jag mellan 18-20 och på tisdagen simmar jag mellan 17-18, hjälper det där emellan?

Det kan jag inte svara på.. Jag tycker att det är bra med återhämtningsdryck när jag tränar flera kvällar i rad, men som tidigare sagt går en macka med proteinrikt pålägg lika bra! Någonting bör du äta i alla fall, speciellt eftersom du kör relativt många

12