Quote from Guest on 25 September 2010, 16:29Jag är nyfiken på barfotalöpning som komplement men jag är osäker på om det är något för mig som är gigantiskt stor i löparmått mätt...
Är det bara lättviktare som har nytta av denna typ av träning?
Jag är nyfiken på barfotalöpning som komplement men jag är osäker på om det är något för mig som är gigantiskt stor i löparmått mätt...
Är det bara lättviktare som har nytta av denna typ av träning?
Quote from Funbeat user on 25 September 2010, 16:39Jag skulle säga att eftersom du är tung så kan du ha extra mycket nytta av bra löpteknik. Å andra sidan var det väl ingen som väntade sig att jag skulle skriva något annat. Om du vill ha tips och teknikråd så kom över till barfotagruppen. Folk brukar ha l
Jag skulle säga att eftersom du är tung så kan du ha extra mycket nytta av bra löpteknik. Å andra sidan var det väl ingen som väntade sig att jag skulle skriva något annat. Om du vill ha tips och teknikråd så kom över till barfotagruppen. Folk brukar ha l
Quote from Lars Mörrby on 25 September 2010, 17:29Jag gillar att springa i Fivefingers och ligger på runt 95kg...
Jag gillar att springa i Fivefingers och ligger på runt 95kg...
Quote from Funbeat user on 25 September 2010, 17:46Säger precis som Olle, desto tyngre desto större chans du skadar dig genom att ha ett dåligt/felaktigt steg. Så du har allt att vinna på och byta ditt löpsteg.
Precis som för alla andra så får du börjar lugnt och korta sträckor och sen jobba dig framåt.
Säger precis som Olle, desto tyngre desto större chans du skadar dig genom att ha ett dåligt/felaktigt steg. Så du har allt att vinna på och byta ditt löpsteg.
Precis som för alla andra så får du börjar lugnt och korta sträckor och sen jobba dig framåt.
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 01:00Väger 86-87 och sprang Lidingöloppet i VFF Classic i går. Skorna var inte problemet om man säger så...:)
Håller med tidigare talare, börja lugnt och öka gradvis.
Väger 86-87 och sprang Lidingöloppet i VFF Classic i går. Skorna var inte problemet om man säger så...:)
Håller med tidigare talare, börja lugnt och öka gradvis.
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 16:36När jag körde helt barfota för ett par år sedan så vägde jag 95-100. I år har jag nystartat min löpning och har färdats från 110 till nuvarande vikt kring 100 kg. Inget barfota i år men en hel del på framfötterna i mina (djupt saknade men stulna) Newton.
När jag körde helt barfota för ett par år sedan så vägde jag 95-100. I år har jag nystartat min löpning och har färdats från 110 till nuvarande vikt kring 100 kg. Inget barfota i år men en hel del på framfötterna i mina (djupt saknade men stulna) Newton.
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 03:44Vad håller ni på med?
OK, jag väger normalt "bara" 82 - 89 på 180 cm, men jag skiter fullständigt i min löpteknik.
Det blir som det blir.
Antagligen "springer" jag tokfel, men jag är nöjd.A och O för mig är att bete mig så att jag vill röra mig på nytt
Vad håller ni på med?
OK, jag väger normalt "bara" 82 - 89 på 180 cm, men jag skiter fullständigt i min löpteknik.
Det blir som det blir.
Antagligen "springer" jag tokfel, men jag är nöjd.
A och O för mig är att bete mig så att jag vill röra mig på nytt
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 20:53Ok. Det låter som att jag borde leta upp ett par. Dock har jag ytterligare ett problem. Jag har nämligen storlek 50...
Ok. Det låter som att jag borde leta upp ett par. Dock har jag ytterligare ett problem. Jag har nämligen storlek 50...
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 23:10Jörgen, jag har skölv storlek 49, och har inga ptoblem att få på mig ett par ff i storlek 47. problemet är att det verkar som att dom har slutat att höra så storlekar 🙁
Jörgen, jag har skölv storlek 49, och har inga ptoblem att få på mig ett par ff i storlek 47. problemet är att det verkar som att dom har slutat att höra så storlekar 🙁