Quote from Funbeat user on 17 March 2009, 08:12Se till att få en racersadel som är hård till Stjärnskottet.
Se till att få en racersadel som är hård till Stjärnskottet.
Quote from Funbeat user on 17 March 2009, 10:23Lite OT men jag har bara sett en enda CX för barn och det var en specialare som en tillverkare tagit fram, annars vore det perfekt när man är liten då den är tålig och bra.
Lite OT men jag har bara sett en enda CX för barn och det var en specialare som en tillverkare tagit fram, annars vore det perfekt när man är liten då den är tålig och bra.
Quote from Mattias Johansson on 17 March 2009, 11:07Jag köpte en 24" Bianci till grabben för några år sedan. Minns inte längder men jag skulle uppskatta barn i normallängd så är 24" för 9-10 år och 26" för 11-12 år.
När grabben fyllt 12 så byggde jag en racer i ramstorlek 44 till honom. Tror han då var dry
Jag köpte en 24" Bianci till grabben för några år sedan. Minns inte längder men jag skulle uppskatta barn i normallängd så är 24" för 9-10 år och 26" för 11-12 år.
När grabben fyllt 12 så byggde jag en racer i ramstorlek 44 till honom. Tror han då var dry
Quote from Ebba Johansson on 18 March 2009, 10:20Detta var matnyttigt! Vi är också på jakt efter en första racer åt vår dotter, biachin var snygg, nu är det ju på tok för långt till racerdepån för oss....får stöta på lokale cyklehandlaren att fixa fram nåt. 😀
Hur är det med skor och pedaler till barn,
Detta var matnyttigt! Vi är också på jakt efter en första racer åt vår dotter, biachin var snygg, nu är det ju på tok för långt till racerdepån för oss....får stöta på lokale cyklehandlaren att fixa fram nåt. 😀
Hur är det med skor och pedaler till barn,
Quote from Mattias Johansson on 18 March 2009, 10:45Bianchin kom med LOOK-pedaler men de plockade jag bort och satte dit vanliga pedaler med korgar då jag inte tyckte det var så lämpligt att spänna fast en 9-åring.
Skor fanns att få tag i små damstorlekar som passade... men som sagt så väntade jag tills ha
Bianchin kom med LOOK-pedaler men de plockade jag bort och satte dit vanliga pedaler med korgar då jag inte tyckte det var så lämpligt att spänna fast en 9-åring.
Skor fanns att få tag i små damstorlekar som passade... men som sagt så väntade jag tills ha
Quote from Mattias Johansson on 18 March 2009, 10:52Finns eller fanns i all fall även 22" när jag köpte min... men vet i f_n hur mindre barn klarar hanterar STI-handtagen. Tyckte att det var på gränsen att min grabb klarade det.
De har inte tagit fram några speciella STI för barn.
Finns eller fanns i all fall även 22" när jag köpte min... men vet i f_n hur mindre barn klarar hanterar STI-handtagen. Tyckte att det var på gränsen att min grabb klarade det.
De har inte tagit fram några speciella STI för barn.
Quote from Funbeat user on 24 May 2010, 22:34Kan man damma av den här gamla tråden för att fråga om någon hittade en bra instegs racer för 9 åring runt 140 cm...
..stämmer bra in på min dotter som är grymt sugen (nåja, men hon har sagt att hon vill pröva) på att börja cykla.
Finns det inte att lå
Kan man damma av den här gamla tråden för att fråga om någon hittade en bra instegs racer för 9 åring runt 140 cm...
..stämmer bra in på min dotter som är grymt sugen (nåja, men hon har sagt att hon vill pröva) på att börja cykla.
Finns det inte att lå
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 00:05http://www.racerdepan.se/produkt/1449/bianchi-24.html
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 05:53Det är bara att köpa.
Det är bara att köpa.
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 12:48Eftersom det finns små racer med 24" hjul att köpa så vad är egentligen problemet?
Att Fredrikshof inte har några?
Eftersom det finns små racer med 24" hjul att köpa så vad är egentligen problemet?
Att Fredrikshof inte har några?