Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBarncykelaffar centralt i Gotebor …
You need to log in to create posts and topics.

Jag vill skaffa en barncykel till min 4-arige pojke, men jag bor i Belgien och har ar alla barncyklar av plast (i de affarer jag hittat i alla fall, lite konstigt i ett sa cykelintresserat land). Om en vecka ska jag till Goteborg, och jag tankte kolla om

Sportson, kanske? Finns på Vasagatan.

http://sportson.se/Vasa.htm

Hej.

På Sportex, bör du kunna hitta en lämplig cykel i bra pris och det finns tre affärer, minst, i Göteborg.

Göteborg, Backaplan
Sportex AB
Motorgatan 1 / Backa 1
417 05 Göteborg
Tfn: 031-51 05 00
Fax: 031-22 59 17
backaplan@sportex.se

Ord. öppettider

Tack for tips! (Aven om Sportex knappast ligger centralt i Gbg, lite lurigt for mig med begransat med tid och ingen bil denna gang...).

Det verkar som om de flesta barncyklar har liknande konstruktion och funktion, det ar var bara fragan om en tolvtummar

Men är en plastcykel så dålig då? Nu har jag aldrig sett dom, men de lär ju väga ungefär en tiondel av en vanlig barncykel. Min dotters cyklar har vägt mer än mina i flera år nu.

PLastcykel i alla ara - det kanske ar det som kommer efter kolfiber...? Men barncyklaran har i Belgien kommer bara med handbromsar, utan fotbroms. Iofs trivs jag ganska bra med detta pa mina cyklar, men pa en barncykel ska man ha fotbroms atminstone tills

Cykla går väl bra, men inte vara ensamma itrafik före 12.
Vår kille fixade tvåhjuling hjälpligt, utan stödhjulen alltså, när han 4½ ... så det går ju, fått för mig att det inte är så ovanligt - men ut i trafiken själv = aldrig i livet.

Det finns ingenting som säger att barn ska ha fotbroms. Det är endast oroliga föräldrar som själva började med det och därför tror att det är lättast. Sanningen är den att barn inte har några som helst problem med att lära sig använda en handbroms. Fotbro

Har för mig att det har att göra med att barn är rätt digitala, klämmer små barn till en handbroms då _stannar_ hjulet, så en handbroms kopplad till framhjulet, med "nyp" i, på barncyklar, anses ge en rätt mkt större risk för skallskador än fotbromsade cy

jag tror att barn lär sig hur man stannar. oavsett metod.