Quote from Guest on 6 May 2008, 12:00Inför maran så har jag haft det svårt att få ihop tillräckligt med träningspass. Mitt upplägg under våren har bestått av tre pass per vecka. Ett långpass på helgen mellan 16 och 22 km (till helgen tänkte jag klämma 30km). Övriga pass sker med barnvagn där
Inför maran så har jag haft det svårt att få ihop tillräckligt med träningspass. Mitt upplägg under våren har bestått av tre pass per vecka. Ett långpass på helgen mellan 16 och 22 km (till helgen tänkte jag klämma 30km). Övriga pass sker med barnvagn där
Quote from Jonas Täng on 6 May 2008, 12:10Du får delvis ett annat löpsteg när du springer med barnvagnen. I övrigt kan du se den träningen som bonus: orkar du springa med den så kommer det att gå hur lätt som helst utan sedan! Som backträning ungefär.
Du får delvis ett annat löpsteg när du springer med barnvagnen. I övrigt kan du se den träningen som bonus: orkar du springa med den så kommer det att gå hur lätt som helst utan sedan! Som backträning ungefär.
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 12:49Om man har en riktigt lättrullad vagn (=stora hjul typ 20" ) och använder sig av tekniken att inte hålla i den utan snarare hålla den ifrån sig, genom ett långt "säkerhetsband", så kan man få ett hyfsat löpsteg tycker jag.
Egentligen märker jag mest skil
Om man har en riktigt lättrullad vagn (=stora hjul typ 20" ) och använder sig av tekniken att inte hålla i den utan snarare hålla den ifrån sig, genom ett långt "säkerhetsband", så kan man få ett hyfsat löpsteg tycker jag.
Egentligen märker jag mest skil
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 13:02Jag tyckte löpning med barnvagn gav positiva effekter för löpningen, och som en bra bonus stärktes magmusklerna rejält också.
Jag tyckte löpning med barnvagn gav positiva effekter för löpningen, och som en bra bonus stärktes magmusklerna rejält också.
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 13:24Jag har väldigt olika tempo om jag springer med eller utan barnvagn, men precis som Per så tycker jag att magen får en del träning. Kanske beror mitt långsamma tempo med barnvagn på att jag är rätt svag i överkroppen.
Om man springer både med och utan va
Jag har väldigt olika tempo om jag springer med eller utan barnvagn, men precis som Per så tycker jag att magen får en del träning. Kanske beror mitt långsamma tempo med barnvagn på att jag är rätt svag i överkroppen.
Om man springer både med och utan va
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 13:59Jag har också ungefär samma tempo med barnvagn som utan, men då springer jag bara lågpuls med den. Märker att pulsen sticker i backar, men annars är det bara en liten skillnad. Skulle jag springa fort misstänker jag att det blir större skillnad, speciellt
Jag har också ungefär samma tempo med barnvagn som utan, men då springer jag bara lågpuls med den. Märker att pulsen sticker i backar, men annars är det bara en liten skillnad. Skulle jag springa fort misstänker jag att det blir större skillnad, speciellt
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 14:53Lättrullad vagn behöver inte vara så dyr. Denna kostade 1000 kronor på blocket och väger inte mkt och rullar väldigt lätt 😀
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=1734785
Lättrullad vagn behöver inte vara så dyr. Denna kostade 1000 kronor på blocket och väger inte mkt och rullar väldigt lätt 😀
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 14:551000 pix? Vad är det för modell?
1000 pix? Vad är det för modell?
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 15:19Ja, den är importerad från Tyskland av aluminium och heter "Eck" enligt flera klistermärken. Har faktiskt inte sett den vagnen ngn annanstans. Men det fanns många bra vagnar till bra pris när jag letade av både kända och okända märken.
För ngt år sedan f
Ja, den är importerad från Tyskland av aluminium och heter "Eck" enligt flera klistermärken. Har faktiskt inte sett den vagnen ngn annanstans. Men det fanns många bra vagnar till bra pris när jag letade av både kända och okända märken.
För ngt år sedan f
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 16:00Jag köpte en på biltema för 599 men den svänger kraftigt hela tiden och är så jobbig att springa med att jag hellre tar pansarvagnen.
Jag köpte en på biltema för 599 men den svänger kraftigt hela tiden och är så jobbig att springa med att jag hellre tar pansarvagnen.