Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBeep testet
You need to log in to create posts and topics.

Jag har hittat en ljudfil och en förklaring till Beep-testet på internet, dock har ingen av förklaringarna svarat på mina frågeställningar som dök upp hos mig.

Idén som jag har förstått det är att man ska nå fram till punkten innan eller möjligtvis preci

Vi har kört en del Beeptester på specialidrotten och med de testlderarna som vi hade så skulle man stanna och invänta. Annars skulle man kunna gå ut i hög jämn nivå. Så svaret på din fråga är att man får stanna om man når punkten långt innan pipet och sed

Aha, jo det låter väl rimligt. Annars hade man ju behövt räkna hur många "pip man har till godo" i huvudet och massa sånt, och det hade varit ett stort slöseri på energi.

Dock undrar jag, om man alltså springer så att man hinner fram innan, får man stann

Jag gjorde två beep-test i lumpen,och dem gjorde vi på det sätt jag har hört att dem ska göras. Nämligen att man ska springa så att man når linjen exakt på pipet. Om man sprang för snabbt vet jag inte vad som hände men det är väldigt otaktisk att springa

Jag minns att jag försökte få så lite start/stopp som möjligt. Därför stannade jag inte helt vid vändningen i början, utan behöll farten i vändningen. Detta fungerade dock inte när tempot drogs upp.
Jag har bara testat en gång men skulle köra en liknande

Klarat mig rätt bra på beep-test tycker jag. För min del funkade det att springa hela tiden. Jag gjorde en liten böj vid linjen, lite längre men slipper stanna :D, kör detta i början när det inte går allt för fort för att komma in i rätt rytm.